Computer start niet meer op door onbekend missend DDL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk niet dat mijn HDD defect is, hij heeft het altijd gedaan en na dat ik met Spybot Search & Destroy een bepaald bestand heeft verwijderd deed hij pas raar.

Hoe werkt dit precies dat HirensBootCd? Scant hij je c schijf en vult dan de ddl bestanden aan die missen?

Zorg dat HirensBoot als eerste start (meestal F10 of F11 tijdens de boot). In het zwarte scherm dat je krijgt kies je voor dos-tools d.m.v. de pijltjestoetsen.
Onder dos-tools ga je naar disktools o.i.d. en neem je het eerste programma dat daar staat (is een chckdisk in dos-mode) mogelijk dat dat je probleem oplost.

Hiren's zal zeker niet ontbrekende .dll bestanden aanvullen. Hoe zou dat kunnen? Hij weet helemaal niks van Windows en net zo min heeft hij informatie over welke dll geïnstalleerd is door welk programma. Je eerste mogelijkheid is dus dat er ergens een error op de schijf staat die gecorrigerd kan worden. Als dat het probleem niet oplost, dan zou je misschien daarna wel een checkdisk uit kunnen voeren. Checkdisk loopt nu ergens op vast en mogelijk is dat een fout op de schijf zelf.
Als dat allemaal toch niet helpt zou je wellicht alsnog een schone installatie kunnen overwegen. Ik neem aan dat je met je 2e installatie wel je belangrijkste data hebt kunnen veiligstellen.

Waaruit ik nu werk is een verse windows alleen ik heb heel veel grote programma's zoals Photoshop, Sony Vegas e.d. die ik nu niet kan gebruiken. Als ik deze wil openen vanaf de C schijf krijg ik een error.

Er is een mogelijkheid waardoor dit wel weer kan? Volgens mij heeft het er mee te maken dat Windows is geinstalleerd destijds op de C schijf en dus allle programma's maar nu je werkt met een Windows op D pakt hij deze niet meer.

Hoe los je dit op?

Die op-een-ouder-geinstalleerde-windows-programma's hebben in die windows versie ook registersleutels aangemaakt en dergelijke waardoor deze nu die foutmelding krijgen, ook staan sommige bestanden op andere plekken dan wat het programma gewend is.

Enige optie; de desbetreffende programma's opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan