Computer start niet meer op! Geen beep!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zalm04

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik heb voor iemand een PC geherinstalleerd, en daar een nieuwe HDD ingezet, omdat de oude niet meer naar behoren fungeerde.

Nu heb ik Windows helemaal opnieuw geinstalleerd, en hij deed het perfect! Maar nu 2 dagen later, blijft hij plotseling hangen bij het opstarten. Niet bij het Windows 7 laad logo, maar bij het begin. Ook krijg ik geen POST biep. En kan ik maar af en toe naar de BIOS.

Ik heb alles onderhand al vervangen, voeding, ram verwisseld, andere videokaart, HDD uitgehaald, DVD losgehaald, CMOS reset, andere batterij (maar nog geen nieuwe).

Ik ben ten einde raad, en ik bang dat ik de PC om zeep geholpen heb.

Iemand nog tips?

Persoonlijk denk ik dat het moederbord defect is..

Het zou zomaar kunnen.
Een mens kan behoorlijk statisch geladen zijn.
Een statische ontlading en je moederbord is om zeep.
Je merkt er helemaal niets van,het is niet zo dat het gepaard gaat met een helehoop geknetter.

Hoi,

Zou kunnen maar het is wel vreemd dat hij eerst nog 2 dagen werkt.

Hij krijgt ook geen post beeb meer.
Moet iets met de bios aan de hand zijn.

Ja statisch dat vermoeden had ik al.

Het vreemde is, dat het geleidelijk aan is gebeurd, allereerst startte de PC goed op, vervolgens bleef hij hang bij het laad scherm van de bios (start up), maar hij startte nog wel eens door. En nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer naar Windows.

Ik kan ook wel op F2 drukken, dan zegt hij: Entering setup, maar die setup krijg ik 9 van 10 keer niet te zien.

Inmiddels ook maar de voedings kabel vervangen, en zelfs de monitor.

Zonder resultaat.

Ik zal morgen eens een nieuwe batterij halen, als laatste optie.

Ik vrees het ergste :(

Laatst bewerkt:
Ik heb alles onderhand al vervangen, voeding, ram verwisseld, andere videokaart, HDD uitgehaald, DVD losgehaald, CMOS reset, andere batterij (maar nog geen nieuwe).

Gezien het bovenstaande, ben ik ook bang het moederbord.
Heb je al gekeken of er bolstaande condensatoren zijn?

Het blijkt inderdaad het moederbord te zijn.

Daarmee mag dit topic gesloten worden.

Ik weet dat je dit topic dicht wilt hebben, maar voor andere mensen misschien ook een oplossing:
Sommige moederborden vinden niet alle USB apparaten leuk.
Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld een USB stick er in hebt zitten die heb opstarten kan belemmeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan