Computer start niet meer op na werkgeheugen bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doekje

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2005
Hallo,

Ik heb een ASUS P5LD2 Deluxe moederbord. Nu wilde ik er werkgeheugen bij plaatsen (2x1gig van het merk Kingston) naast het al bestaande werkgeheugen van 512mb van het merk Kingston. Eerst werkte de 2x1 gig niet zag ik op de computer d.m.v. het commando "dxdiag". Toen heb ik ook het werkgeheugen wat er al in zat 512mb eruit gehaald en tot mijn stomme verbazing startte daarna de computer helemaal niet meer op, of ik nu alleen die 512mb er in deed of een andere combinatie. De computer begint te piepen wanneer ik hem aanzet en start niet op.

Wat kan ik hieraan doen? Ik kan me niet voorstellen dat ik iets beschadigd heb.

Alvast bedankt,
Doekje

Hallo Doekje

Het geheugen kan wel eens vervelend zijn en dat piepen is een vorm van iets tegen je zeggen in de zin van error codes.
Je moet op de manier en het aantal piepen letten als ik het goed heb zit er een AMI (American Megatrends) bios in en hier kun je zien wat ze zoal betekenen.
Het lastige van geheugen is dat al geef Asus het aan dat een geheugen geschikt voor je moederbord is je dan nog niet echt een 100% garantie heb dat het werkt.
Dat zit hem in de productie van het geheugen een bedrijf zoals b.v Infineon (siemens) maak geheugen in een hele grote partij waarvan geheugen een net iets andere eigenschap kan hebben met de partij die er na komt waardoor je wel eens het pech kan hebben dat een zelfde type en waarde van een geheugen toch niet met je moederbord wil werken ,je vast wel een die plak ediketjes met die nummers op het geheugen gezien.

Dus als het moederbord niet met het nieuwe geheugen wil werken ruil het geheugen om in de winkel waar je het heb gekocht of neem desnoods je moederbord mee je bent pas echt zeker als je het ziet werken.

Greetz Ragdoll

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan