Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeoGenic

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
Mijn computer start niet meer op, als ik hem aanzet doet ie niks. Na verloop van tijd deed ie het, ik zette hem aan, en na 10 sec viel hij zomaar uit alsof er geen stroom meer opzat. Heb al andere bekabeling geprobeerd. Wat kan het zijn?

Lijkt op virus. Kun je met behulp van je cd rom wel opstarten? Anders met opstartdiskette en scannen als je opgestart hebt.

Geplaatst door blacksheep
Lijkt op virus. Kun je met behulp van je cd rom wel opstarten? Anders met opstartdiskette en scannen als je opgestart hebt.

Hij start nu helemaal niet meer op, als ik de power knop indruk gebeurt er niks.

Dan lijkt het me inderdaad dat je geen stroom krijgt. Kun je het op een andere plaats controleren?
Is er niet op die plaats een stop doorgeslagen?

Geplaatst door blacksheep
Dan lijkt het me inderdaad dat je geen stroom krijgt. Kun je het op een andere plaats controleren?
Is er niet op die plaats een stop doorgeslagen?

Heb ik al geprobeerd, ik zit op stage, heb hier 3 computers staan, 2 doen het er, die derde dan niet, en ook als ik de stekkers omwissel doet ie het niet. Denk zelf de voeding?

Kan. Zul je even moeten checken. Heb je daar een stroommeter bij de hand? Dan kun je het gauw zien

Als je al een volt/stroommeter hebt zet je die in de stand voltmeting (AC ~~) en steek je de testpennen in het stopcontact.

Makkelijker is een lamp te pakken en deze te proberen, eerst testen of de lamp werkt natuurlijk.

Steek om te testen nooit je vingers in het stopcontact :p

Aangezien de andere PC's wel werken denk ik zelf dat de voeding van de PC zelf gaar is.

Haal alle aansluitingen eens los van je pc,dus ook je stroomvoorziening.
Houd daarna je powerknop een 30 tal seconden ingedrukt en sluit alles opnieuw aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan