computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjanv

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Mijn computer start niet meer op. hij blijft "hangen" in zijn opstart ritueel, normaal gaat namelijk mijn cpu koeler eerst hard draaien en gaat snel erna gewoon op een normaal niveua verder, maar nu blijft hij hard draaien, ook krijg ik helemaal geen beeld. ik heb vanalles geprobeerd: hdd eruit, geheugen eruit/verwisselen, overige hardware er uit. niks mocht baten, ik heb heel wat keren geprobeert opnieuw op te starten, maar bijna altijd het zelfde probleem, 1 enkele keer kreeg ik een piep van mn bios die niet ophield, ik kon nergens deze code terugvinden (heb een phoenix bios). daarnaast heb ik 1 keer gehad dat hij iets verder kwam, ik kreeg beeld maar toen lieptie weer vast.

hoe het kwam:
ik was lekker bezig in word, verslag maken, en toen liep word vast (heb word 2007 beta), naja niet zo'n groot probleem, ik start hem opnieuw op, toen bleeftie hangen, ik nog een keer opstarten en toen dee hij het wel weer. ik gewoon weer verder met word maar na niet al te lang bleef hij weer hangen, ik weer opstarten weer hetzelfde probleem. ik dus maar word 2007 opnieuw geinstalleerd, en weer kreeg ik hetzelfde. toen wou ik hem terug zetten naar een recovery punt van mn systeem, maar toen ben ik op het punt wat ik hierboven beschreven heb beland.

kan iemand mij misschien helpen, ik weet nu totaal niet meer wat er kan zijn en wat ik nog kan proberen

Zonder de pc te "zien" en jouw handelingen qua hardwaretesten tot zover onvoorwaardelijk gelovend, zou dan theoretisch nog een (bijna) overleden voeding kunnen zijn................?

(Waarbij ik er idd. vanuit ga dat je hdd, geheugen en videokaart door jou getest en OK bevonden zijn)

Laatst bewerkt:
Je zult eerst dingen uit moeten sluiten, andere voeding proberen, een memtest uitvoeren, met deze, de harde schijf controleren d.m.v. de S.M.A.R.T. functie aan te zetten in de bios, en deze uit te lezen met Everest, kun je ook de temps en voltages mee uitlezen en ook een chkdsk /r erop los laten in de repair console.

als het zou kunnen had ik het gedaan, maar mn computer start dus niet op....
ik kan dus die softwarematige tests niet doen. andere voeding erin hangen gaat ook neit zomaar want ik heb geen andere voeding

Kun je met een lokale plaatselijke pc-boer geen dealtje treffen?

je vraagt even om een tweedehandsvoeding en zegt daarbij wanneer DAT de oorzaak bleek te zijn, je een nieuwe bij hem koopt? (Desnoods een tientje waarborg voor dat 2e hands dingetje.....???)

Tja, je zult toch iets moeten doen, ook met 1 reepje geheugen proberen, eventueel omwisselen, en die voeding, daar zul je idd wat initiatieven voor moeten ontplooien.

Of helemaal wegbrengen naar de PC boer, die doen alles voor geld, althans, bijna.:rolleyes:

Je kunt ook even de voeding "lenen" uit de pc waar je nu op trommelt, indien het geen klaptop is.

Laatst bewerkt:
met geheugen heb ik alles al geprobeert en ik zit nu idd op een laptop dus voeding kan ook niet omgewisseld, ik heb nog wel een hele oude pc staan thuis maar die voeding heeft volges mij neit zo'n extra stekker die bij mij bij mn cpu in de buurt in het moederbord gaat (met 4 draadjes) dus ik weet niet of ik die dan wel kan overzetten

Wat ik al schreef, een plaatselijke pc-boer heeft ongetwijfeld ergens op een schapje even
een voedinkje liggen.
Als je er ook nog bij zegt dat wanneer je de oorzaak hebt gevonden, je het defecte onderdeel door hem laat leveren, kan ik het mij bijna niet voorstellen dat je dat voedinkje niet even zou mogen lenen.

probleem is zo goed als opgelost, ik weet igg waardoor het komt allemaal.
mijn processor is waarschijnlijk iets losgetrilt en daarom startie neit op, als ik duw op mn koeler en ik start hem dan op doetie het wel.

kga morgen dus maar mn processor opnieuw installeren

heb vandaag mn koeler opnieuw geinstalleerd, maar het mocht niet baten, hij start weer niet op, ik zou echt niet weten waar het nu nog aan kan liggen. wat ik ook niet snap is dat hij het gisteren wel deed al duwde ik lichtjes op mn koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan