Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok,dus die Bootsector is dus goed voor zover ik het begrijp.

MSN zit ik nooit,dus nog maar even zo ;)

Hoeveel partities zitten er op die hardeschijf?

Ik heb 2 harde schijven, op de 1e staat een c: partitie en een d: partitie. Op c: heb ik windows en op d: heb ik data. De andere harde schijf heeft als partitienaam e: en daarop staan programma's geinstalleerd.

Ok,nog een laatste mogelijkheid met Testdisk,maar echt geloof ik daar niet in.

Voor je dit gaat doen,eerst alles veilig stellen wat je wilt behouden,hetgeen je ook moet doen als het een format gaat worden ;)

De bestanden die ik bedoel zet je (middels A43 in BartPE) op een van de andere partities en daarmee bedoel ik,
Mijn Documenten,Mail,Adress Book,Favorieten en alles wat je zelf nog weet te bedenken.

Zet van alles de gehele map over,geen losse troep!

Mijn Documenten staan hier dacht ik.
C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Mijn Documenten.

Standaard staan de mail (.dbx),het Address Book en de Favorieten in respectievelijk

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Application Data\Microsoft\Address Book

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Favorieten

Nu de laatste truc met Testdisk.
Start de prog op,5x enter en kies daar voor "Write".

Misschien heb je mazzel en anders zie ik geen andere oplossing dan een format,hetgeen nog lastig genoeg gaat worden vrees ik.

1.Beschik je over de Product Key?
2.Wat is het bestandssysteem op C: ?

Heb op de windows partitie echt alleen maar windows staan..

Ik ga het ff proberen.

Bestandssysteem is NTFS, product key heb ik vast ergens. Legitieme software gekregen bij me computer. Kan je alleen de c: partitie formatten?

Laatst bewerkt:
Nog een laatste.

Start Testdisk,dan 2x enter > MBR Code en enter.

Write a new copy enz kies Y en enter.

Als dit niet werkt zie ik geen oplossing meer,dan dus een format :(

Ik zie dat je een Medion PC hebt,is daar ook een originele XP cd bij?

Of heb je soms zo'n "Recovery cd".In dit geval zijn je problemen wellicht nog niet voorbij.
Het kan zijn dat de benodigde bestanden op zo'n recovery cd staan,maar het kan ook zo zijn dat die bestanden op een (wellicht) verborgen partitie staan.

Dus wat voor cd heb je en weet je zeker dat je de install key hebt.

Als het een recovery cd is,staat er dan een i386 map op?

MBR deed niks.

Ik heb een product recovery cd-rom van medion met een i386 map. De install key staat achterop mijn pc. Bij me computer heb ik 2 cd's gehad.

- Medion product recovery cd-rom met windows xp home edition sp2
- application & support disc (een cd met drivers ed.)

Laatst bewerkt:
Jammer dat die MBR niets deed :(

Ik had je gevraagd of er een i386 map op de cd staat?
Op deze denk ik,
Medion product recovery cd-rom met windows xp home edition sp2

De bedoeling is dat je de installatie laat herstellen door deze cd,maar eerst nog deze vraag,heb jij zelf nadat je de PC hebt aangeschaft nog andere partities aangemaakt?

De recovery cd herstelt de installatie terug naar de situatie zoals die was bij aankoop van de PC.

Het is dus mogelijk dat later aangemaakte partities dan verwijdert worden en daarmee ook al je data.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb zelf andere partities aangemaakt. Ik zat te denken is het niet mogelijk om via BART PE al me data op een externe harde schijf te gooien. Dan moet die externe harde schijf dus alleen nog maar geinstalleerd worden.

De i386 map staat idd op de Medion product recovery cd-rom met windows xp home edition sp2, al wil ik hier wel bij zeggen dat ik dit al geprobeerd heb zoals beschreven in het 1e topicbericht.

Ja ik heb zelf andere partities aangemaakt. Ik zat te denken is het niet mogelijk om via BART PE al me data op een externe harde schijf te gooien. Dan moet die externe harde schijf dus alleen nog maar geinstalleerd worden.
Er zijn tal van soorten recovery cd's,het ene mek PC doet het zus en een andere weer zo.
Je hebt inmiddels wel door dat ik zeer voorzichtig ben,met je aan te raden welke methode te kiezen.Een foutje en je bent nog verder van huis ;)

Of de partities die je zelf hebt aangemaakt,gewist worden tijdens de recovery weet ik gewoon niet,maar ik verwacht van wel.Ooit nagevraagd m.b.t. een Acer PC en daar gaan ze eraf!

Die externe schijf dus zeker doen.
De i386 map staat idd op de Medion product recovery cd-rom met windows xp home edition sp2, al wil ik hier wel bij zeggen dat ik dit al geprobeerd heb zoals beschreven in het 1e topicbericht.
Ik weet dat de cd niet opstart,maar het ging mij er om zeker te weten waar die i386 map stond.Het kon namelijk ook zo zijn,dat de recovery cd de bestanden van een "verborgen" partitie van de hardeschijf moest halen en dan was je de klos na een format!

Ok,een 2e schijf erbij,data overzetten en dan de schijf formateren.
Probeer of je dat via de BartPE cd voorelkaar kunt krijgen via "Run".

Laatst bewerkt:
Ok,een 2e schijf erbij,data overzetten en dan de schijf formateren.
Probeer of je dat via de BartPE cd voorelkaar kunt krijgen via "Run".

Oke, heb hem aan de praat. Ben nu bezig met files te kopieren....

Laatst bewerkt:
Oke, heb hem aan de praat. Ben nu bezig met files te kopieren....

Wilde hierbij wanderer nog even bedanken voor de gedane moeite en de service.
Welcome :cool:

Maar nu zul je begrijpen,dat ik graag wil weten wat je nu precies gedaan hebt.

Temeer dat er nog iemand hier op het forum,met hetzelfde probleem zit ;)

Greetz

Externe harde schijf, data erop gezet, en in dos format gedaan...

Ik zag geen andere opties. Wat ik wel wil weten is hoe dit probleem ontstaan is!

Externe harde schijf, data erop gezet
1.Heb je hier BartPE voor gebruikt?
en in dos format gedaan...
2.Hoe heb je dit precies gedaan?Dat andere forumlid kan n.l. net als jij,van geen enkele XP cd opstarten om in de herstelconsole te komen.
Wat ik wel wil weten is hoe dit probleem ontstaan is!
Ik vrees dat we daar nooit achter zullen komen,dat is het vervelende van dit soort storingen.

Ik heb idd alles met BartPE gedaan. Dus via BartPE in me verkenner gekomen. Ben even de naam van dat programmatje kwijt.

Format ook via BartPE.

Dank voor je replay.
Ben even de naam van dat programmatje kwijt
A43 File Manager denk ik.
.Format ook via BartPE.
Dit is wat ik wilde weten.:D Het vreemde is,dat je met geen enkele mogelijkheid middels een XP cd iets kon doen,zelfs geen herstelconsole,maar wel via BartPE een format kunt uitvoeren,dat intrigeert mij echt :confused:
In ieder geval werkte dat bij jou en is mooi om te weten.;)

Btw,ik ben nog iets beters tegen gekomen dan BartPE,namelijk UBCD4WIN.

Hetzelfde idee,maar met veel werkende plugins en een "herstelconsole" en deze laatste lijkt mij zeer handig.

Lees maar even m'n post nr.20 hier.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1750166#post1750166

Nog een plugin site.
http://www.bootcd.us/BartPE_Plugins_Complete.php

Greetz.

Wat ik nog vergat te vragen,heeft die recovery cd de partities die jij zelf had aangemaakt nog met rust gelaten,of zijn die verwijdert?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan