computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jente146

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Berichten
50
hallo,

vannochtend heb ik per ongeluk de computer opnieuw opgestart terwijl hij 'bezig' was, maar daarna wilde de computer niet meer opstarten. hij zegt dat windows niet goed is afgesloten en daarna krijg ik de optie van windows normaal opstarten, veilige modus etc. geen van allen werkt want daarna start ie weer opnieuw op etc.
nu wilde ik windows repareren met de recovery cdrom. daarbij krijg ik dan de optie windows installeren of repareren. als ik kies voor repareren moet ik echter een administrators wachtwoord invoeren maar dat hebben wij helemaal nooit ingesteld. hoe kan ik windows nou repareren? want ik heb zo'n probleem eens eerder gehad en de winkel had het toen in een kwartier gefixt dus zo moeilijk kan het niet zijn dacht ik. wie kan mij helpen?

groetjes
 
Computer uit....
computer aan....
dan regelmatig op de F8 toets drukken....
nu kom je in een zwart scherm met witte letters....
daar kies je voor
laatst bekende werkende configuratie....


en wil je het echt via de cd doen dan laat je het wachtwoord leeg.
 
de laatst bekende juiste configuratie werkt ook niet, dan start hij weer gewoon opnieuw op en kom je daarna weer bij dat zwarte scherm met witte letters.
als ik geen wachtwoord invoer vraagt ie daarna d:/windows:
en daar weet ik niets in te vullen...
 
Hoi !

Probeer es achter de prompt: chkdsk /r en daarna op Enter trommelen.


Als dat klaar is EXIT.

Start de PC nu op ?


Greetz.

Harry.
 
Hoi !

Nog ter aanvulling, hoe komt het dat je Windows op D: staat ?


Greetz,

Harry.
 
ik heb gedaan wat je zei en de computer deed inderdaad 'iets' hij voerde het uit, hij liet ook de procenten zien enzo maar daarna starte hij opnieuw op, ik deed exit maar dat hielp niet, hij startte weer opnieuw op en vroeg weer van windows vanaf schijf starten? dat heb ik niet gedaan en hij startte daarna weer opnieuw op, dus het lukt me nog steeds niet om windows te laten draaien.
en windows staat op de d schijf omdat het een keer opnieuw geinstalleerd is door een kennis, weet dus eigenlijk niet waarom het niet op de c schijf staat, dat zou namelijk wel moeten want dacht dat die kennis dat wel had gedaan.
 
de computer is weer gemaakt, in een andere computer (onze hd) lukte het wel om windows repair uit te voeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan