Computer start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees660

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Hallo,

Ik had vorige week mijn processor overclockt, liep ongeveer 2 uur erna zonder problemen. Volgende dag, start de pc op ook niks vreemds gemerkt. Opeens liep die vast en deed niks meer. Heb ik de stroom eraf gehaald (uitknop deed het ook niet meer) en vervolgens weer in gestoken. Toen ben ik de bios in gegaan om te kijken naar de temp van de processor en deze was te warm. Om precies te zijn 54 graden. Ik heb toen de pc een uur laten afkoelen. Daarna heb ik ook de overclock terug gezet naar de orginele stand.
Alleen nu start mijn pc niet meer. Normaal kreeg je dat logo van windows xp met dat laadbalkje. Maar net ervoor stopt die. En zie ik alleen zwart beeld. Toen de cd van xp erin gelegd en gemerkt dat de processor nog werkt.

PS heb een foto gevonden op google.
Kijk:
http://www.wpc-fr.net/images/articles/windows-xp-64-bits-va-enfin-sortir/winxp64_bootlogga_stor.jpg

Zover komt die niet meer maar krijg ik alleen zwart beeld.

Is dit een instelling in de bios?
Is er iets kapot gegaan zodat die niet doorschakeld?
Wie kent dit probleem?

Dus waar normaal windows xp professional komt met dat logo en laadbalkje, zie ik alleen pik zwart beeld. En er gebeurd niks.

Laatst bewerkt:
Geen backup van je bestanden hoeft geen probleem te zijn, als je HD het nog doet. Dan kan je hem namelijk in een andere computer stoppen en daar de boel van over kopiereen

oke, hij stond op YES.
Heb ook even de hardeschijf in een andere pc gedaan maar precies hetzelfde probleem.

Ik kan in de bios verschillende commando's intypen, exit, help e.d
Is er ook een commando voor systeemherstel? Of waar in de bios vind ik systeem herstel?

:confused: in de bios?
Volgens mij, gooi je nu 2 merken door elkaar, de bios zit in de eprom, die je oproept met een biossetupkey, en de repairconsole, in van windows, waar je inkomt, via de XP cd.

Ik heb mijn xp cd uitgeleend maar nooit meer terug gekregen. Dus heb ik niet meer. Kan ik niet via de bios het systeem 2 weken terug zetten?

misschien videokaart defect.

bij een overclock gaat bij sommige moederborden ook de agp bus te ver omhoog.

Hhmzz nee,
Het is de hardeschijf. Ik deed een andere hardeschijf erin en toen starte hij weer normaal op.
Toen probeerde ik met 2 hardeschijven op te starten (o.a die wat 'kapot' is).
En toen kreeg ik weer zwart scherm.

Het zou heel toevallig zijn als de harde schijf is overleden toen je bezig was met het overklokken, maar het kan. Je weet zeker, dat de aansluitkabel niet de boosdoener is? Of een verbogen pin in de connector van je schijf. Overigens als je de schijf in een andere computer erbij zet, moet je wel de master / slave setting mee veranderen.

Het zou heel toevallig zijn als de harde schijf is overleden toen je bezig was met het overklokken, maar het kan. Je weet zeker, dat de aansluitkabel niet de boosdoener is? Of een verbogen pin in de connector van je schijf. Overigens als je de schijf in een andere computer erbij zet, moet je wel de master / slave setting mee veranderen.

heb ik gedaan

Hhmzz nee,
Het is de hardeschijf. Ik deed een andere hardeschijf erin en toen starte hij weer normaal op.
Toen probeerde ik met 2 hardeschijven op te starten (o.a die wat 'kapot' is).
En toen kreeg ik weer zwart scherm.

En op de "goede" schijf staat Windows en is bootable? Als dat zo is, is de andere drive of overleden, of verkeerd gejumperd.
Als je een andere schijf aansluit bij een werkende schijf, moet de computer gewoon opstarten. Pas als je probeert de tweede schijf te benaderen, en er zouden alleen een aantal fouten op staan, krijg je een melding dat de schijf niet te lezen of niet te benaderen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan