Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caeser

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Hallo,

Ik kan mijn computer niet meer opstarten. Als ik hem start krijg ik de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\Windows\system32\config\system

U kunt proberen dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden. Kies ´R´ in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.

En als ik dan de opstart cd rom erin doe en op R druk doet die niks. Hij start dan weer automatisch op en en dan kom je weer bij hetzelfde scherm terecht.
Nu weet ik dat ik bij Bios, en dan Boot en dan Boot Device Priority de cd rom drive waar de XP cd inzit als 1e boot device moet gebruiken, maar dan start die weer automatisch op

Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt,
Martijn

Laatst bewerkt:
Maar hoe doe je dat precies?

Het moet als volgt:

- zet de pc aan en ga naar de Bios
- zet daar bij de opstartvolgorde (Boo) de cd-rom speler als 1e boot-device
- doe de Windows cd in de speler
- start de computer opnieuw op
- wanneer dat gevraagd wordt op het scherm, druk dan op een toets om vanaf cd op te starten
- wanneer op het scherm naar R gevraagd wordt, doe dat dan

Als ik de cd dr in doe.. dan start ie um weer opnieuw op en kom ik weer bij hetzelfde scherm uit:S En hoe ga je naar de Bios:o ?

Volgens mij zit k nu in de bios ja. En moet ik nu bij boot wat instellen? Want weet niet hoe precies die cd als 1e boot device instel:o

Hallo,

Ik kan mijn computer niet meer opstarten. Als ik hem start krijg ik de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\Windows\system32\config\system

U kunt proberen dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden. Kies ´R´ in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.

En als ik dan de opstart cd rom erin doe en op R druk doet die niks. Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt,
Martijn
je moet niet meteen op R drukken .
win gaat eerst de drivers en andere zaken op je pc installeren .
en dan kom je vanzelf in de herstel console
het staat je toch .
je moet EERST windows SETUP draaien :o :o

Ik heb bij de BIOS ingesteld dat die cd rom de 1e boot device is. Maar als ik dan de cd rom dr in doe en opnieuw start, kom ik weer in hetzelfde scherm terecht als eerst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan