Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

X3ore

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
77
Hoi,

Ja ik plaatst dit in deze categorie omdat ik een vermoeden heb dat het hiermee te maken heeft. Ik zet m'n computer ik ga wat later even roken, kom terug en m'n pc stond uit. Ik zag nog dat hij aanstand dus ik vermoede dat hij in slaapstand was gegaan, maar kreeg maar geen beeld. Toen zag ik dat de reset of aan/uit knop ook niets meer deed, heb ik achteraan de stroom afgezet en opnieuw willen opstarten maar hij doet niets. De ventilator van de voeding draait zelfs niet, als ik op de aanknop duw draait de ventilator van de processor 1seconde maar meer gebeurt er niet. Ik hoor wel een zacht zoomend geluid als ik op de aanknop duuw. Maar misschien dat iemand er wijzer uit word? Ik ken namelijk niet veel van hardware.

Vriendelijke groet,
Shane
 
Voeding overleden of aan/uit knop kapot denk ik, waarschijnlijk het eerste
 
Voeding overleden of aan/uit knop kapot denk ik, waarschijnlijk het eerste
Ja ik vermoed ook iets met de voeding maar deze is nog maar enkele maanden geleden vervangen. Maar toen zeiden ze dat ik beter een zwaardere kan steken omdat ik nu nog maar net toekwam met 350watt fzoiets omdat ik m'n computer al 3 keer heb laten verzware (zware videokaart, tv-in/out, 2xtra HD's..) Kan dit ermee te maken hebben?

Groeten
 
Dat kunnen we pas beoordelen wanneer we wat meer van je systeem weten:

Welke processor
Hoeveel en wel geheugen
Welke videokaart

En wat zit er nog meer voor extra in je PC.

En, zeker niet onbelangrijk, wat is het MERK van je voeding?
 
2HD's: 80 en 400GB
1 DVD schrijver+lezer
1 DVD lezer
2x1GB geheugen DDR2
intel pentium 4 (3,06GH)
ati X1650 PRO 512MB GDDR2

Voeding:
MAX (model mec-6350) PG 1035
AC Input: AC 230v / 4.5H (50hz)
DC Output: 350W ATX12v
 
Allereerst is een voeding van 350W behoorlijk aan de krappe kant daarvoor.
Daarnaast is je voeding van net twee tientjes ook niet echt een toppertje en zal ongetwijfeld de genoemde wattage en spanning niet stabiel door kunnen geven, dus ja, dat is vragen om problemen!
 
De de oplossing is gewoon een nieuwe zwaardere kopen van meer kwaliteit? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan