Computer start niet meer op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Heey na jaren dat mijn computer het deed is er nu een probleem mee. Hij start namelijk niet meer op!

Gisteravond sloot ik hem gewoon normaal af en waren er geen fouten ofzo. En toen ik vandaag van school af kwam starte die ineens niet meer op:confused: Ik heb geen beeld en hoor ook geen bios beepje die ik normaal altijd wel hoor. Wel gaat de processorcooling en videokaartventilator aan.

Heb laatst nieuw geheugen gekocht en dat werk al 2/3 weken zonder problemen. Heb ook geprobeerd het nieuwe geheugen eruit te halen en de bios batterij er even uit te halen, maar ook dat allemaal zonder resultaat.

Het is een redelijk oud systeem met als moederbord een ASUS P4PE2-X en met een Celeron processor. :)

Weet iemand wat ik er tegen kan doen?? :thumb:

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
dit is een rotig probleem maar er is hoop ik moet zeggen dat dit moelijk van afstand op te lossen is maar dit is mij ook over komen en ik zal via een stappen plan me best doen
1. haal al het niet noodzakelijk los dus begin met de cd/dvd spelers probeer dan te boote (werkt hij weet zit er waarschijnlijk kortsluiting in je cd/dvd speler of in je ide/sata poort)
2. haal alles wat niet nodig er uit en ga back to basics dus geluids kaart en dat soort dinge en probeer weer te boote
3. ga alle componente teste dus alles ver vangen uit een andere pc ff hale en wat je er uit haalt in die pc teste dan zal er van zelf iets afvallen dan is het op gelost
4. lijkt me niet logies maar meschien windows maar doe dit maar als laastje want zit er dik in dat dit niet nodig is

Heb alles even los gekoppeld en weer proberen op te laten starten maar niks werkt. Hij blijft maar beeploos :p . Alles loshalen en alles los te testen op een systeem heb ik nog niet gedaan want ben daar eigenlijk niet zo bekend mee :p .

Maar wat bedoel je eigenlijk met? :

4. lijkt me niet logies maar meschien windows maar doe dit maar als laastje want zit er dik in dat dit niet nodig is

MAar het probleem is dat ik hellemaal geen beeld krijg bij de opstart. Gewoon zwart, ook het lichtje van de harde schijf blijft de hele tijd branden. Hij doet gewoon hellemaal niets behalve ff aangaan :shocked:

is het dat je de fans even hoort gaan ongeveer 5 sec ofzow en dan stop het en dan weer en dat zo hele tijd want dat heb ik ook gehad

Nee, als ik de power knop indruk van de pc blijven de fans gewoon net zolang doorgaan tot ik de stekker eruit trek :p Ik krijg ook gewoon hellemaal geen beeld.

dat is heel vaag het zal toch alles teste worden of naar een pc bedrijf brengen (als je dat doet breng hem dan naar een school waar ze ict opleidinge geven die maken je pc als het mogelijk is voor 5 euro en er is een supezitor bij aan wezig)

hmmm oke :( wel k*t want nu heb ik dat geheugen een paar weken geleden gekocht en dat kan ik nu dus niet meer gebruiken... Maar is het echt niet iets tijdelijks wat morgen misschien weer over is ?:p

zou wel kunnen maar omdat je zie dat het plotseling was is dat dan moelijk vast te stellen

Oke... Maar is het waarschijnlijk wel zeker dat het aan m'n moederboord of processor ligt?

EDIT: Ik heb nog een keer alles losgekoppelt en alleen de voeding aangesloten en hij gaf geen beepjes. Dit betekent volgens mij (als ik moet vertrouwen wat op internet staat) dat mijn moederbord voor 99% DOOD is.... :(

Laatst bewerkt:
Oke... Maar is het waarschijnlijk wel zeker dat het aan m'n moederboord of processor ligt?

EDIT: Ik heb nog een keer alles losgekoppelt en alleen de voeding aangesloten en hij gaf geen beepjes. Dit betekent volgens mij (als ik moet vertrouwen wat op internet staat) dat mijn moederbord voor 99% DOOD is.... :(

ja zit er dik in en als je geen verstand van hardware hebt zo als je aangeeft ga dan zelf niet knutselen en leg je er bij neer ***ig maar waar maar trek je protomonee maar open

Oke :( maar ik ben net achter nog iets gekomen, toen ik de voeding niet in mn videokaart had zitten, gaf die wel 1 long beepje en 3 short beepjes. En dit betekent dat er wat is met m'n Enhanced Graphics Adapter (EGA).

Betekent dit dat mn mobo misschien toch niet kapot is??

en als je nu dat nieuwe geheugen helemaal verwijderd,en je oude geheugen er weer in-doet.werk dat niet.

of haal je videokaart eruit en plaats hem weer terug

Hoop gehannes allemaal, ik denk gewoon dat de voeding brak of helemaal kapot eens.
Even door (laten) meten of even een andere proberen!

Ja idd :P allemaal een hoop gedoe :(

Maar mn fans draaien allemaal wel,, kan het dan alsnog betekenen dat de voeding kapot is?

Ik heb zojuist ook ff een andere voeding geprobeerd en daar gaf die ook geen beepjes. Ik weet ook niet 100% zeker of die werkte want hij zat in een oude computer.

Nu een voeding erop gezet die WEL werkt,, maar ook geen beepjes.. Dus ik denk dat het mn moederbord is....

Het standaard-advies hier op Helpmij van de echte profs:

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan