Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reflexx

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Hallo iedereen ik zit met een probleem,

I.v.m. mijn examens heb ik mijn voedingsstekker van mijn computer aan mijn ouders gegeven, zodat ik niet meer kon computeren.

Alleen vandaag wilde ik weer computeren dus had ik hem erin gedaan. Maar wat blijkt.. hij vertoont geen reactie als ik op de aan/uit knop druk. Zelfs de ventilatoren gaan niet meer draaien. Het enige teken van leven is een knipperend groend lampje net onder de voedingsstekker. Normaal brand dit lampje constant. Nu knippert het en heeft het een bepaald tik geluidje. Ik heb een HP paviljon pc. Ik hoop dat iemand hier een goed stappenplan heeft voor wat ik moet doen.

Alvast bedankt!:thumb:

Aan de achterkant van je pc een simpel tuimelschakelaartje in de buurt van de plek waar je voedingskabel de pc ingaat.

?????????????????? Dat is het voltage (denk ik), dáár moet je niet aankomen.

Kan ook de voeding zijn die het heeft opgegeven (pff mij ok al twee maal gebeurt)

Als het gewoon een tuimelschakelaar is dan moet je (op eigen risico) de gok maar wagen, wellicht heb je per ongeluk bij het verwijderen van de voedingskabel de schakelaar omgeduwd. Bij terugduwen zou het zomaar kunnen dat alles weer gewoon werkt. Het is gewoon een wipschakelaartje direct naast / onder de stroomkabel ingang.

Laatst bewerkt:
Hallo

Alle indikaties van een defekte voeding.

Even technisch :

Defekt ... bij wijze van spreken , dat vermoedelijk enkel de "elco's" elektrolytische condensatoren uitgedroogd zijn door ouderdom of gewoonweg slijtage.

Een beetje technieker kan/zou deze eventueel kunnen vervangen , hangt uiteraard af wat deze aanrekend om deze vervangen , en ... wat een nieuwe voeding kost .

Jammer genoeg geen vermelding ouderdom p.c. om een echt duidelijk overzicht te hebben.

Peter

Hallo

Alle indikaties van een defekte voeding.

Even technisch :

Defekt ... bij wijze van spreken , dat vermoedelijk enkel de "elco's" elektrolytische condensatoren uitgedroogd zijn door ouderdom of gewoonweg slijtage.

Een beetje technieker kan/zou deze eventueel kunnen vervangen , hangt uiteraard af wat deze aanrekend om deze vervangen , en ... wat een nieuwe voeding kost .

Jammer genoeg geen vermelding ouderdom p.c. om een echt duidelijk overzicht te hebben.

Peter

Klinkt aannemelijk, maar hoe groot acht je de procentuele kans, dat bij het slechts verwijderen van de voedingskabel in het kader van het niet kunnen computeren tijdens examentijd, "toevallig" op dát moment ook de voeding sterft...................?

Voor wat betreft het controleren van de voeding zou ik even langsgaan bij je pcboer.
Ik herinner me niet wat zo n voeding kost, maar dat maakt niet zo heel veel uit.
Je hebt nl niet al te veel keuze.
Succes

Hallo

@ Pasja n.a.v. "Klinkt aannemelijk, maar hoe groot acht je de procentuele kans, dat bij het slechts verwijderen van de voedingskabel in het kader van het niet kunnen computeren tijdens examentijd, "toevallig" op dát moment ook de voeding sterft...................?"

Een voeding met defekte condensatoren in het opstartcircuit van deze , blijft werken , enkel indien deze te lang spanningsloos is geweest weigert deze op te starten .

Peter

Ik denk, gezien mijn eigen ervaringen dat de spanning bij het inpluggen/aanzetten van het snoer/de pc even een piek(je) heeft veroorzaakt.
Het is redelijk bekend dat vooral de nuon nogal eens pieken doorstuurt.(van mijn pc boer gehoord, die doet dan goede zaken)
Maar ik zit hier en kan niets doormeten.
Zoek ff op google voor een goedkope pc boer bij jou om de hoek?
Success maar weer

Hallo iedereen ik zit met een probleem,

I.v.m. mijn examens heb ik mijn voedingsstekker van mijn computer aan mijn ouders gegeven, zodat ik niet meer kon computeren.

Alleen vandaag wilde ik weer computeren dus had ik hem erin gedaan. Maar wat blijkt.. hij vertoont geen reactie als ik op de aan/uit knop druk. Zelfs de ventilatoren gaan niet meer draaien. Het enige teken van leven is een knipperend groend lampje net onder de voedingsstekker. Normaal brand dit lampje constant. Nu knippert het en heeft het een bepaald tik geluidje. Ik heb een HP paviljon pc. Ik hoop dat iemand hier een goed stappenplan heeft voor wat ik moet doen.

Alvast bedankt!:thumb:
Hoi iedereen,

Ik heb deze avond identiek hetzelfde probleem ondervonden, ook met een HP Pavillion PC van 2004, model t785.be, WinXP SP3, originele hardware uitgezonderd videokaart vernieuwd (ca. 1 jaar geleden, nooit problemen opgeleverd).

Evenwel heb ik 't ding opengedaan, en een iets diepgaander diagnose kunnen stellen : samen met het knipperen van de groene LED op de voeding achteraan, is er (als je de PC-kast open hebt) een zéér stil "getik" te horen binnenin de PC. Blijkt niet van uit de voeding te komen, maar uit de buurt van de grote witte rechthoekige mobo-voedingsslot. Het getik is op de maat van het knipperen van de LED : aan ... tik/uit ... aan ... tik/uit ... en de frequentie van aan+tik/uit is ongeveer 3 keer per seconde.
Ik had de voeding al gedemonteerd, en als ik 'm dan aankoppelde knipperde de LED niet, maar ging die continu branden. Stak ik 'm weer in de PC en koppelde ik alle voedingskabeltjes aan, dan ging 'ie weer knipperen.
Toen ik dat getik wist te localiseren, heb ik enkel de grote mobo-voedingskabel uitgetrokken (rest bleef zitten), en dan knippert de groene LED op de voeding niet meer, maar brandt 'ie continu. Steek ik de rechthoekige witte voedingskabel terug in mobo, dan gaat de voeding onmiddellijk terug knipperen en tikt dat weer in de buurt van die voedingsslot.

Lijkt mij dus niet aan de voeding te liggen, maar aan mobo? Kan dat die selftest zijn? Ik zie geen rood knipperende LED op m'n moederbord (las daar op 'n ander forum iets over).

Quid?

Thanks!

Gilles

Laatst bewerkt:
Een voeding met defekte condensatoren in het opstartcircuit van deze , blijft werken , enkel indien deze te lang spanningsloos is geweest weigert deze op te starten .
Vreemd toch dat de voeding, als er niks is aangekoppeld, wel opstart (fel continu brandende LED), enkel als de voedingsstekker in 't mobo is aangekoppeld gaat 'ie knipperen (flauw snel knipperen). Lijkt me eerder een verkeerd signaal te zijn vanuit het mobo? Of niet?

Vreemd toch dat de voeding, als er niks is aangekoppeld, wel opstart (fel continu brandende LED), enkel als de voedingsstekker in 't mobo is aangekoppeld gaat 'ie knipperen (flauw snel knipperen). Lijkt me eerder een verkeerd signaal te zijn vanuit het mobo? Of niet?

Gilles, heb je het probleem al opgelost ?
Wat was de oorzaak ?
Ik heb exact hetzelfde probleem.

zelfde probleem met hp paviljoen

Heb dit zelfde probleem met een hp desktop uit 2004, na een verhuizing van de pc gaf ie geen kick meer, Groot vermoeden dat het in de voeding zit maar wil het eerst zeker weten,als het moederboard defect is kan ik beter beginnen met de harde schijf leeg te halen via een andere pc.Wie heeft er nog tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan