computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikethabest

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2006
Hallo

Ik heb eergisteren een externe harde schijf van WD (500 gb) aangesloten op mijn computer (windows xp service pack 3)
Ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar de problemen doen zich voor sinds ik dit apparaat gebruik.

Mijn systeemkast begint dan af en toe een piep geluid te geven (ca. 2 sec) Dan is er op zich nog niets aan de hand. Het gebeurt daarna steeds vaker en zodra ik hem afsluit is hij niet meer op te starten. Vlak nadat het windows logo komt stopt hij er helemaal mee (zwart scherm). Na systeemherstel te starten (maar niet uit te voeren) en dan opnieuw opstarten doet hij het weer, maar dit kan zo niet langer doorgaan. Safe mode heeft geen zin.

Heeft iemand anders dit ook of weet iemand waardoor dit komt?

Meer info nodig, vraag gerust

Bedankt

Hoi,

Kijk eens naar de bootvolgorde in je bios. Misschien staat hier iets niet goed ingesteld!

Zorg dat je als 1e opstart vanaf cd of je interne hd.

Hoi,

Kijk eens naar de bootvolgorde in je bios. Misschien staat hier iets niet goed ingesteld!

Zorg dat je als 1e opstart vanaf cd of je interne hd.

Het kan ook aan de jumpers liggen van je HD (als je van deze moet opstarten), zet op slave als het een extra hd is in je pc. Zorg ook dat je in de bios de opstart volgorde goed is

Het is opgelost :D Het bleek aan de temperatuur te liggen. Met AIDA kwam ik er achter dat mn kast veel te heet werd en daarvoor waarschuwde hij. Bij opnieuw opstarten startte hij niet op omdat hij dus nog te heet was. Na een tijdje weer wel omdat hij dan dus afgekoeld was :P
De externe harddisk had er indirect iets mee te maken: ik was heel veel aan het overzetten waardoor mn CPU zwaar gebruikt werd en daardoor werd hij dus heet.
Ik heb mijn kast opengemaakt en mijn CPU fan was heel vies, die is weer schoon. Ik heb gedefragmenteerd en een nieuwe voeding geplaatst (want die fan draaide heel langzaam).
Alles doet het weer top!

Greets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan