Computer start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deception

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Ik typ dit nu vanaf mijn Laptop.
Gisteren heb ik na vastlopen van mijn PC een hard reboot moeten doen.
Na heropstarten krijg ik de melding

''Het bestand
\System32\drivers\ntfs.sys
kan niet gevonden worden of is beschadigd, gebruik de windows CD rom om het te repareren.
''
Ik steek deze in mijn computer en kies de optie om de computer op starten via de CD-rom (wat tevens mijn enige mogendlijkheid is)
Dan kies ik de mogelijkheid om via de CD rom mijn beschadigde bestanden te repareren.

Het probleem is dat indien ik via de prompt die daar gegeven wordt mijn cd wil bereiken door het command CD \...
Krijg ik de melding dat er geen CD of floppy is aangetroffen, ik merkte ook op dat mijn CD driver niet meer reageert (daar bedoel ik mee dat ik hem niet meer open krijg door op het knopje te duwen.)

Weet iemand hier raad mee?

Mvg.

Je moet je cd niet benaderen met de command cd/, maar met de driveletter (bijvoorbeeld D:). Het klopt dat je in de herstelmodus de cd-rom drive niet kunt openen, waarom dit zo is kan ik je niet vertellen.

Suc6,

René

Je moet je cd niet benaderen met de command cd/, maar met de driveletter (bijvoorbeeld D:). Het klopt dat je in de herstelmodus de cd-rom drive niet kunt openen, waarom dit zo is kan ik je niet vertellen.

Suc6,

René

Ja, maar als ik dit doe zoals voorgeschreven op de Microsoft Website, vind mijn computer geen CD.
Enig idee waarom mijn Knopje van mijn CD gewoon inactief wordt??

Klinkt als een defect in je cd speler. Heb je een andere om mee te testen?
Als het geen defect is: kun je in windows komen? Zo ja, verwijder via apparaatbeheer de stuurprogramma's voor je cd speler en installeer ze opnieuw.

Slotje

Mijn Harde Schijf is kaduuk, bedankt iedereen toch :-)

Hier mag een slotje op.

Hmm apart, een kapotte harde schijf waardoor de cd speler niet meer opent.. Mag ik vragen hoe je hierachter bent gekomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan