Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peersteen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Berichten
2
Mijn PC Vostro 200 (maart 2008) start niet meer op. Nadat het een en ander niet meer goed werkte heb ik de computer afgesloten maar dat lukte niet. Na circa 15 minuten heb ik de stroom eraf gehaald (door de aan/uit knop ingedrukt te houden).

Het opstarten lukt niet, ik hoor een biep, de DVDspeler loopt even (lampje knippert) maar doet daarna niets meer. De CD met het besturingsprogramma wordt ook niet geladen. Ik krijg een scherm te zien met het logo van Dell en Intell en de tekst eronder Bios revision 1.0.11. Rechts bovenaan staat F2=setup en F12=Boot Menu. Zowel F2, F12 en F8 werken niet.

Wie weet raad? Alvast bedankt.
 
volgens mik kunt je tijdens dat schermmet logo op iets van tab drukken om te kkijken wat daar onder gebeurd. en anders probeer dit eens:

haal alle cd's en andere externe opslag zoals usbsticks en externe hdd eruit.

geen nut? schroef je kast open en haal overbodige dingen even los (zoals cdrom speler).Kijk wattie doe. Gebeurd er iets positiefs? hang dan alles weer 1 voor 1 op zun plaats terug.
 
Volgens mij ligt het inderdaad aan dat je externe of een cd bijv nog in je pc hebt zitten. Of anders moet je inderdaad onderdelen eruit halen.
 
Opgelost

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb alles losgekoppeld, ook de DVD speler. In eerste instantie lukte het niet maar na een paar keer aan/uit startte alles weer keurig op. Nogmaals veel dank. Peter.
 
Kan je dit topic dan aub hier onderaan als opgelost markeren aub? :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan