Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodin

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
7
Ik heb geen idee waar dit moet dus heb het maar ergens gezet..

mijn andere computer start dus niet meer op... Ik heb de vorige keer de computer niet goed uitgezet dus niet met start-> uitschakelen etc. maar gewoon via het aan en uit knopje en nu start hij niet meer op.
Ik krijg een scherm van windows en een lap tekst dat er wat met de hardware en software kan zijn omdat hij niet goed is afgesloten en daar onder staan dan opties van: computer normaal opstarten en zo opstarten enzo en daarboven staat dat het beste is om het normaal op te starten. Dan laad hij en krijg ik weer hetzelfde scherm :S

ik heb ergens gelezen dat je hem ook in veilige modus kan opstarten.. denken jullie dat het probleem dan is opgelost kan worden of zit ik er helemaal naast?

p.s. als je reageert.. ik heb geen verstand van computers soo..

alvast bedankt!
 
je zou inderdaad kunnen proberen om in datzelfde scherm even de veilige modus op te starten. of het werkt... het zou kunnen, kwestie van proberen.
in hetzelfde scherm als je normaal 'normaal opstarten' drukt, nu gewoon even veilige modus klikken.

probeer het maar even en laat het maar weten.
 
je zou inderdaad kunnen proberen om in datzelfde scherm even de veilige modus op te starten. of het werkt... het zou kunnen, kwestie van proberen.
in hetzelfde scherm als je normaal 'normaal opstarten' drukt, nu gewoon even veilige modus klikken.

probeer het maar even en laat het maar weten.

veilige modus werkt ook niet :S
enig idee wat het wel zou kunnen zijn?? en bedankt voor je hulp!

xx
 
veilige modus werkt ook niet :S
enig idee wat het wel zou kunnen zijn?? en bedankt voor je hulp!

xx

waarschijnlijk is je boot ****ed up

cd er in
r tijdens de installatie

admin ww invullen
fixboot <enter>
fixmbr <enter>
chkdsk /r /p <enter>
exit <enter>

zou dit het kunnen zijn? maar als ik dat doe zeg maar ben ik dan al mijn bestanden kwijt? en moet ik dat enter ook drukken of erin typen?
 
enter moet je drukken, niet typen... die code zou het inderdaad kunnen fixen, en je bestanden zullen niet verwijderd worden.

ik weet niet of het zal gaan werken, het valt wel te proberen.
 
-

enter moet je drukken, niet typen... die code zou het inderdaad kunnen fixen, en je bestanden zullen niet verwijderd worden.

ik weet niet of het zal gaan werken, het valt wel te proberen.



De cd werkt helaas niet.
 
de cd doet het niet als in, hij start niet op vanaf de cd, of de cd is stuk?



als uiterste optie kan je altijd nog ergens een andere cd vandaan proberen te halen om daarmee sowieso je schijf te formatteren, dan doet je pc het wel, maar ben je wel je bestanden kwijt...
 
de cd doet het niet als in, hij start niet op vanaf de cd, of de cd is stuk?



als uiterste optie kan je altijd nog ergens een andere cd vandaan proberen te halen om daarmee sowieso je schijf te formatteren, dan doet je pc het wel, maar ben je wel je bestanden kwijt...

de cd start niet op.. ik krijg weer datzelfde scherm.. ik snap er niks van

maar er staat ook geen recovery cd op want zo'n cd heb ik niet tenminste niet dat ik weet.. ik heb de cd gebruikt die ik de eerste x ook gebruikte toen ik mijn computer voor het eerst had of is dat niet de goede? ik heb namelijk een hp computer maar ik kan die cd echt niet vinden hoor..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan