Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Ik heb hier een Windows XP computer die ik niet meer krijg opgestart.

Als de computer "gewoon" opstart krijg ik alleen een zwart scherm en gebeurt er verder niets.

Ik kan d.m.v. F8 wel in het veilig komen maar als ik dan voor de veilig modus kies gebeurt er verder ook niets.

Ik kan ook in de bios komen maar daar kan ik verder ook niets mee.

Kortom .......................wat nu?

Hier zijn wel vaker problemen mee, heel vaak zelfs. Kan je de Windows installatieschijf in de computer stoppen? Dan zou je het daarvanaf kunnen proberen...:(

Hoi.

Ga is naar het BIOS. Dan naar Advanced Features en Boot Sequence. Staat hier de CD-ROM als eerste boot device? Zo nee, de CD-ROM als eerste boot device instellen, en dan de harde schijf

Mocht de CD-ROM al wél als eerste device aangegeven staan, even het volgende doen.

Computer opstarten met Windows CD.
Dan krijg je een keuzemenu of je Windows wilt opstarten vanaf de CD, kies die.
Dan druk je op R (Windows repair) en dan dit even doen:

admin ww invullen
fixboot <enter>
fixmbr <enter>
chkdsk /r /p <enter>
exit <enter>

Probeer dit eens :thumb:

Groetjes

Laatst bewerkt:
Computer opstarten met Windows CD.
Dan krijg je een keuzemenu of je Windows wilt opstarten vanaf de CD, kies die.
Dan druk je op R (Windows repair) en dan dit even doen:

admin ww invullen
fixboot <enter>
fixmbr <enter>
chkdsk /r /p <enter>
exit <enter>

De compter is opgestart met de windows cd. Heb voor de keuze R gekozen, maar sta nu in de c:\

Als ik dan fixboot doe vraagt hij: Weet u zeker dat u een nieuwe opstartsector wilt schrijven op partitie C

Moet ik ja zeggen?

Hm..

Als je de PC opstart, en je komt bij het scherm met Windows opstarten in veilige modus blabla..hier zou ook tussen moeten staan: Windows opstarten met opdrachtpromp. Kies deze en typ chkdsk /r (let op de spatie) Windows word nu (hopelijk) gerepareerd.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan