Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik zit hier met een probleem met de computer van iemand anders.

Ik heb de computer op geschoond met tuneup utilities (de computer deed het nog)
Ik heb de computer gescand met de virus scanner maar dit afgebroken omdat het erg lang duurde. Volgens mij vond hij wel erg veel virussen.
Daarna Malwarebytes gedaan en toen ik daarna de computer opnieuw wilde opstarten lukte dat nuet meer.

De computer komt in het opstartscherm van Windows maar stopt dan en sluit af. Ik kan wel in de veilige modus komen maar dat bied ook geen oplossing en geeft hetzelfde probleem.

Ik heb tijdens het het opschonen alle oude herstelpunten verwijderd dus dat is ook geen oplossing.

Hoe gaan we dit oplossen .......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wil ook niet lukken helaas.

Kan wel in dat menu komen maar hij geeft aan dat herstel niet mogelijk is ......... :eek:

Is er nog een kans?
 
Volg dezelfde handelingen uit als met Opstartherstel, maar kies voor Opdrachtprompt:

typ:
* chkdsk /f /r
* bootrec.exe /FixBoot (probeer te herstarten)
* bootrec.exe /FixMbr (probeer te herstarten)
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat een systeembestand verwijderd is door je virusscanner, was vast besmet.
Kun je idd met bovenstaande manier oplossen, maar als dat niet lukt kun je tijdens het opstarten op F8 drukken, je kunt dan o.a. kiezen voor veilige modus, maar ook voor "Automatisch opnieuw opstarten na systeemcrash uitschakelen" de pc zal dat bij een B.S.O.D. niet direct opnieuw opstarten, maar je het scherm laten zien. Laat van dit scherm de foutcode (0X000000 oid) weten en eventueel een bestandsnaam die genoemd word
 
Pffff, het zit niet mee.

Na chkdsk /f /r krijg ik de melding:

chkdsk kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt.
Chkdsk kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld. ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG.

Wat nu te doen??
 
Ik neem aan dat je de originele Windows DVD bedoeld maar die heb ik dus niet :(

Heb wel ergens een recovery CD gevonden maar daarmee lukt het ook niet. Windows is blijkbaar geïnstalleerd op de locatie x:\windows en hij gaat automatisch naar de directory system32 en daar staat ook chkdsk maar ik krijg nu de melding:

The type of the file system is NFTS.
Cannot lock current drive.
Windows cannot run disk checking on this volume because it is write ptrotected.




p.s. als ik CHKDSK uitvoer vanaf de recovery CD krijg ik ook de bovenstaande melding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Chkdsk met de parameters /x /r zou het volume moeten ontkoppelen, probeer dat eens.

Zie aan een w7 dvd te komen want een opstartherstel kun je alleen via die dvd doen, denk dat je een systeemherstel hebt geprobeerd.
 
Moet dat dan dezelfde versie zijn als ook op de computer staat of kan het iedere W7 versie zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan een willekeurige W7 versie zijn...
 
Ik heb een W7 gevonden en ik laat de computer daarmee opstarten en krijg dan de mogelijkheid om Windows opnieuw te installeren maar dat lijk me toch niet de bedoeling?

Of wel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt er op dat een systeembestand verwijderd is door je virusscanner, was vast besmet.
Kun je idd met bovenstaande manier oplossen, maar als dat niet lukt kun je tijdens het opstarten op F8 drukken, je kunt dan o.a. kiezen voor veilige modus, maar ook voor "Automatisch opnieuw opstarten na systeemcrash uitschakelen" de pc zal dat bij een B.S.O.D. niet direct opnieuw opstarten, maar je het scherm laten zien. Laat van dit scherm de foutcode (0X000000 oid) weten en eventueel een bestandsnaam die genoemd word

Mis die foutcode en indien je wel in veilige modus op kunt starten, welk probleem je dan ondervindt lees ik nergens, zal het alleen een driver zijn die dwars ligt.

Hier staat bij welke opties er zijn met o.a. de DVD.
http://computertotaal.nl/cursussen/21340-windows-herstelconsole.html
 
Ik heb een W7 gevonden en ik laat de computer daarmee opstarten en krijg dan de mogelijkheid om Windows opnieuw te installeren maar dat lijk me toch niet de bedoeling?

Of wel?

Als je vanaf de DVD opstart kun je eerst een taal kiezen en daarna linksonder kiezen voor "Uw computer herstellen"
Opnieuw installeren is in eerste instantie niet de bedoeling nee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan