Computer start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter raad
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

raad

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer in die zin dat hij niet meer correct opstart.

Wanneer ik op de power button duw, zie ik lampjes branden, hoor ik een fan draaien, maar verder gebeurt er niet veel. Het scherm blijft ook zwart.
Na 1 minuut herstart hij vanzelf en dit proces blijft hij herhalen.

Heel af en toe geraak ik nog in windows vista waarna mn computer na enkele minuten vastloopt.

Weet hier iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor eventuele hulp!

Groeten
Koen

Het probleem kan van alles en nog wat als oorzaak hebben.
Eerst maar proberen het ding aan de praat te krijgen.
Als de machine uit staat, deze aanzetten en gelijk op de F8 drukken en blijven herhalen. Als je gelukt hebt dan start de machine in de veilige modus op en kun je daar kiezen voor :

"Windows starten met de laatst bekende en goed.......etc."

Een eerste idee zegt me dat de voeding ten einde is, een tweede het moederbord ..
zie ik lampjes branden, hoor ik een fan draaien, maar verder gebeurt er niet veel welke fan hoor je? de casefan of de fan van de processorcooler?

Mijn scherm blijft elke keer zwart dus veilige modus zit er niet meer in.

Het zijn de casefans die draaien. Die aan de processor niet.

Ben net in windows geraakt, heb een systeemherstel uitgevoerd en mijn computer erna even kunnen gebruiken. Maar na een tijdje liep mijn computer terug vast waarna hij zichzelf terug opstartte.

Vanaf daar terug hetzelfde probleem als voorheen beschreven.

Je had ook geen systeemherstel uit moeten voeren naar, (ja, naar wanneer?) maar je had moeten proberen in de veilige modus te komen. Het systeemherstel naar datum X zegt nog niets. Als de fout softwarematig is, dan zou het zomaar kunnen dat in het gebruikte herstelpunt de fout aanwezig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan