computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

propofstiel

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2014
Hoi,

Sinds gisteren is mijn computer ermee opgehouden. Ik was aan het gamen en opeens viel hij uit.
Ik heb tevergeefs geprobeerd om hem weer aan te zetten maar dat wou niet, dus heb ik hem opengemaakt om te kijken wat er mis was.
Er zat een heleboel stof in maar ik rook geen rare lucht (misschien was er iets doorgebrand). Ik heb de voeding getest door een shortcut te maken, maar de voeding deed helemaal niks.
Dus ik heb een andere voeding van hetzelfde merk en wattage liggen. Dus die had ik aangesloten, maar zodra ik de aanknop van de voeding omzet gaat de led van de aanknop branden, terwijl daardoor eerst de aanknop ingedrukt moet worden.
Voor de rest gaat er niks aan, maar ik hoor de voeding wel schakelen en de fan van de voeding doet een poging om te gaan draaien maar doet voor de rest niks.
Toen ik een beetje met de stekkertjes aan het klooien was, gingen opeens de cpu fan draaien en hoorde ik opstart geluidjes. Toen ik de voeding uitzetten en de rest van de kabels aansloot deed de voeding weer helemaal niks.

Alvast dank voor het lezen van dit lange maar treurige verhaal en ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

Hoi,

Welkom op helpmij.nl

Misschien toch even de aansluitingen controleren en dan de aanluitingen van de stekkertjes waarmee je aan het kl******* was;)

Ik heb de computer al helemaal opnieuw in elkaar gezet maar helaas zonder resultaat. Kan het misschien zijn dat mijn voeding een te laag wattage heeft? 350w lijkt me zo weinig...
Maar de computer is al wat ouder en niet echt "goed" meer om te gamen.

Hoi,

Zal je toch even je hardware moeten melden om dat te bekijken en misschien merk en type voeding.

Het was een kant en klare pc dus ik weet niet precies de types van de hardware

Voeding: FSP350-60MDN
Videokaart: geen idee staat nergens een merk op maar volgens mij is het aan ATI
Moederbord: msi ms-7646
HDD: seagate barracuda 7200.12
Geen casefans
Avc cpu koeler?

Dat is het enige dat ik weet...

Hoi,

Misschien helpt deze?

Ps sorry foutje van mij kant je pc doet het niet :o maar hij heeft het toch gedaan met dezelfde mewrk en type voeding?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Tja ik neem aan dat je niemand in de buurt hebt waar je even een voeding van kan proberen? wat ik meestal doe in z'n geval bouw alles dan uit en sluit dan weer zo kaal mogelijk aan en steeds proberen dan .

Ik heb net weer eventjes mijn voeding getest door bij de 20 pins stekker de groene en zwarte kabels te verbinden en er kwam 12 volt uit de geel zwarte stekker van het moederbord

Hoi,

Oke die doet zo te zien nog wat moederbord bekeken of geen kapotte elco's of condensators op zitten

Ik kan niks kapots vinden op mijn moederbord. Als ik alleen de 20 pins stekker aansluit doet de voeding het. Zodra ik de 12v stekker erin doe stopt de ventilator met draaien...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan