Computer start niet normaal en geeft bizar beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Hallo,

een vriendin van me zou dringend enkele files moeten hebben die op haar laptop staan opgeslagen, maar die wil niet meer normaal opstarten. Bij het opstarten loopt de computer vast met het volgende scherm (zie bijlage). Iemand een idee? Ik zou een hard reset overwegen, maar weet niet of dat ook de files op haar harde schijf zou wissen.

mvg Jonas

now=1350822992548.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens het pijltje naar beneden in te drukken en dan op enter. Dan start hij op in veilige modus. Kijk dan of er in apparaatbeheer uitroeptekens staan, zoniet opnieuw starten en kijken of het probleem is opgelost. Anders hier melden wat de problemen zijn.

Succes!!

Wanneer moet ze juist het pijltje ingedrukt houden? Ik heb de computer niet zelf bij me, maar wel via telefoon met haar in contact. Ze heeft al geprobeerd op te starten en F8 te drukken maar hij geeft het beeld als in bijlage meteen na het opstarten.

Is dat na het opstarten in veilige modus? Raar... Dat is namelijk het scherm waar je dat kan selecteren. Ik ben bang dat het probleem bij de harde schijf ligt :/

Dit is vlak na het opstarten, nog voor er iets anders op het scherm verschijnt. Ik heb wel vaker een computer moeten opstarten in veilige modus, maar dan geeft die toch altijd nog eerst een teken van leven (logo van fabrikant of dergelijke). Ze zal er toch mee langs de winkel moeten gaan vrees ik, want dit doet mij een hardwareprobleem vermoeden. Maar ik ben natuurlijk geen expert :)

Is die foto toevallig haar bureaubladachtergrond? Maar hoe lang duurt het voordat dit scherm verschijnt, nadat ze de pc volledig opnieuw start? Krijgt ze dit niet nadat ze F8 in heeft gedrukt?
Ik ben ook geen expert, hoor ;).

Neen, die foto is geen beeld dat afkomstig is uit één of ander bestand denk ik. Ze heeft met F8 geprobeerd, maar er gebeurde niks anders dan de vorige keer. De computer begint op te starten en dat krijgt ze dit scherm en verder niets. Ze zei me net wel dat ze wel vaker wat strepen/flikkering zag bij het afsluiten voordien, vandaar dat ik in de richting van een hardwareprobleem dacht.

Krijgt ze überhaupt nog wel beeld? Kan ze een monitor aansluiten op de laptop? Laat haar dat anders proberen. Ik krijg nou het idee dat de beeldschermkabel (moederbord laptop>scherm laptop) kapot is...

Laat ik ze eens proberen, ik laat meteen iets weten :) bedankt voor de hulp alvast :)

Ik heb de titel wat aangepast. Iedereen wil graag snel geholpen worden. Echter helpt iedereen hier vrijwillig en heeft ook een leven naast Helpmij.nl.

Ze is niet meer bij haar computer blijkbaar, omdat ze nog andere zaken moest afwerken. Afwachten dus :)

@crash: Zag het net, geen probleem :)

Achja, vrouwen en techniek+geduld met computers ^_^. Ik hoor het wel!
@crash: ik heb geen leven naast helpmij ;). Helpmij is een flink deel ervan :p

Laatst bewerkt:
wow nja er is niets mis met de hdd hoor maar er zit gewoon een enorme barst in het scherm dat niemand dit hier vermeld,
Je kan het beste een scherm nemen die je op de laptop aansluit en dan gwn via dat scherm werken.
doordat de pc fout is afgeslooten komt er een scherm met wat je wil doe gewoon met de pijltjes naar beneden gaan naar normaal opstarten en dan enter

of je haalt de harde schijf eruit en dan lees je hem uit. (moet hij alleen ergens anders nog in kunnen..

als iemand nog niet ziet dat zijn scherm gebarsten is zie ik deze persoon geen hdd wisselen.

:P hahaha das waar.. maar het is zijn vriendin's laptop dus je weet het maar nooit ;p maarde optie is gewoon aansluiten opeen ander beeldscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan