Computer start niet op als de usb-poorten zijn aangesloten op het moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijssjihT

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
32
Mijn computer was nodig aan een update toe. Ik heb een nieuw moederboard (Asus P8Z68V-LE), een nieuwe cpu (Intel i5 2500K), en een bijpassend setje Kingston geheugen. Dit heb ik in een nieuwe kast gezet (CM 690 II advanced). De rest van de hardware heb ik overgezet van mijn oude systeem.

Ik heb de computer in elkaar gezet. Toen ik 1 keer op de aanknop drukte ging die aan, uit, aan, uit, enzovoort.

Ik heb de hele computer uit elkaar gehaald, en alleen de cpu, cpu fan, moederbord en de nodige voedingskabels aangesloten. Toen ging de pc gewoon aan.

Ik heb het geheugen erbij gezet, en de efibios geeft een foutmelding dat er geen keyboard is aangsloten (logisch).

Zo heb ik een voor een alles aangesloten. De fout lijkt te liggen bij de usb-poorten die in de kast zitten.
Zodra ik de kabel in mijn moederbord stop, werkt de computer niet meer, en gaat 'ie aan, uit, aan, uit zoals ik net beschreef.
Ik kan me niet voorstellen dat ik iets fout doe bij het aansluiten van de usb-poorten, vooral omdat ik weleens vaker een pc heb gebouwd, en het zijn geen losse pinnetjes, maar 1 stekker die je niet verkeerd kan aansluiten. Er staat USB op geschreven, dus het is geen 1394-kabel.

Zijn het verkeerde bios instellingen (lijkt me niet, maar ik vraag het toch), of wat zou het anders kunnen zijn?
 
Ik had ook eens zo iets en toen bleek het de USB-aansluiting te zijn. Het was zo'n dubbele USB-poort aan de voorkant van de PC waarvan het snoertje op het moederbord gestoken moest worden. Die USB-poort bleek sluiting te veroorzaken en bij het starten gaf dat dezelfde verschijnselen die je hier beschrijft. Helaas herstarte ik de PC een keer te veel waardoor de USB-aansluiting op het moederbord verbrandde! Kijk dus uit met het herstarten. Wellicht dat je makkelijk zonder deze extra USB-poorten kan leven. Op de meeste moederborden zitten er zat standaard op de achterkant.
 
Bedankt voor je reactie. Ik was in de tussentijd met vakantie (6 daagjes) dus ik lees het nu pas.

Maar wat ik uit jouw antwoord begrijp is dat waarschijnlijk de usb-poorten op de kast dus kapot zijn. Zoals ik zei is het een nieuwe kast. Moet ik die dan retour doen voor de garantie, of zou het wat anders kunnen zijn?

Edit:

Ik heb hier nog een stekkertje die ik ooit bij een msi moederbord kreeg, met twee usb-poorten voor interne aansluiten voor het moederbord. Ik ga dat morgen (of misschien vanavond) eens uitproberen, om te kijken of dat wel werkt.
 
Laatst bewerkt:
Het is een goed idee om een andere te proberen.
Let goed op of er nergens sluiting gemaakt wordt. Ruik eens aan de USB-poorten zelf of je een verbande lucht waarneemt. Als dat zo is is het bijna wel zeker dat er sluiting gemaakt wordt. Als dat in een nieuwe kast is zou ik die zeker terug brengen naar de winkel.
 
Ik weet nog steeds niet wat het was, maar ik heb het probleem opgelost.
Mijn usbpoorten deden het niet op elke usb2 aansluiting die op het moederbord zit. Mijn msi-dingetje (geeft 2 extra usb-poorten, moet aangesloten worden op interne usbaansluiting op het moederbord) gaf geen probleem.
Ik had nog een klein blauw blokje, bedoeld om makkelijker je usb aansluiting aan te kunnen sluiten. Met dat ding er tussen doet alles het gewoon, en mijn apparaten worden herkend.

Ik snap het nog steeds niet, maar het probleem is opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan