Computer start niet op met Core 2 Quad Q8400

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickrottweiler

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
674
Hallo,

Ik heb net vandaag m'n nieuwe cpu Q8400 binnen.
Ik was erg blij, maar na de installatie startte mijn pc niet meer op. (Dell optiplex gx280 btx)

Hij start, en gaat ook koelen maar ik krijg geen beeld en de controle lampjes worden allemaal oranje.
De cpu wordt wel warm dus hij krijgt wel stroom. Ik denk dat het misschien aan de power supply van 280 watt ligt.

Is dat te weinig voor de Q8400 en als grafische kaart ati hdd 5570, 3 gb ram?

Alvast bedankt,
 
Hoi,
ik denk dat je met een voeding van 280 watt tegenwoordig niet ver meer komt.
 
Hoi

Heb je alwel nageken of er wel ondersteuning is voor deze cpu?
Orgineel zou p4 cpu zijn.Een Q8400 is wel wat anders.
 
Daar ben ik net naar aan het kijken, de pc is van 2005/2006 dus ik denk het niet.
 
Dat dacht ik ook al. Hoeveel zal er dan ongeveer in moeten. 350 of 400 watt?
K heb nog een vraag want ik heb net kortsluiting gehad met die computer, zijn dan alle componenten zoals moederbord en processor ook kapot? Ik denk zelf van niet maar ff just in case:p

Wel bedankt voor je snelle reactie alvast.
 
Ja het is socket 775 lga, en die q8400 is ook socket 775 dus volgens mij zou het dan moeten passen en werken?
 
Dat socket hetzelfde is wil nog niet zeggen dat je dan zomaar een cpu kan plaatsen met zelfde socket.Het gehele bordje(en dus bios)moet daar geschikt voor zijn.En ik denk niet dat dat in dit geval is.
Je zult op de site van dell moeten gaan zoeken naar een evt biosupdate daarvoor.
Ik geef je weinig kans.Heel weinig.
 
aha ok bedankt, dan wordt het denk ik maar tijd voor een nieuw moederbord:p
Bedankt voor alle informatie.
 
Na nog wat verder gezocht te hebben is die kans terug gezakt naar absoluut nulpunt.
 
Ok bedankt voor de hulp, Ik ga gewoon een nieuw moederbord bestellen.
Bedankt voor jullie hulp nogmaals.
 
Nog even ter toevoeging,
Jullie hadden gelijk het moederbord kon het niet aan, heb nu een nieuwe kast met 350w voeding, nieuw moederbord en nieuw geheugen.
Werkt perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan