Computer start niet op na aansluiten USB-Hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridopl

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Hallo,

Ik heb een computer met 1 USB poort en aangezien ik een 2e USB apparaat wil aansluiten heb ik een Medion USB hub gekocht met 4 USB aansluitingen.

Maar helaas. Als ik de hub op de computer aansluit wil hij niet meer opstarten. Als hij al opgestart is dan werkt het prima. Maar bij het opstarten moet ik dus eerst het USB-kabeltje losnemen.
Weet iemand raad?

Herman

Dezelfde vraag

Ik heb dezelfde vraag als hierboven, heeft iemand daar een een oplossing voor??

Groetjes, Jaline:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo, ik denk dat ik ook dit probleem heb.
Als ik een kaartlezer aansluit, wil de computer niet opstarten.
Als ik de computer wel heb opgestart en stop hem dan in de usb, loopt de computer vast/bevriest het beeld.
Ditzelfde gebeurt ook als ik de digitale camera aansluit en hem dan aanzet.

Staat je bios ook zo ingesteld dat er kan worden opgestart met een usb apparaat?
Zo ja, zet dat eens uit.

dat weet ik niet, want ik weet niet wat ik dan in de bios zou moeten veranderen.
Ik weet dus niet welk onderdeel dit is in de bios

Dat wordt moelijk om dat zo eventjes uit te leggen.
Je kunt in het bios komen door (meestal) herhaaldelijk op de del-toets te drukken tijdens het opstarten.
Wat je dan krijgt te zien is meestal verschillend per merk bios maar meestal moet je ergens zoeken onder "Boot" waar dan staat aangegeven dat er via een usb-device (apparaat) mag worden opgestart.
Ik moet er wel even bijzeggen dat als je verkeerde dingen doet in het bios, je kans hebt dat de pc niet correct kan gaan functioneren.
Wees dus erg voorzichtig met wat je doet.

hallo,

Ik kan in het menu "boot" in de bios niets vinden over usb.
in het submenu "boot device priority" staat bij 1st de DVD Brander,
en bij 2nd 3M-HDT7225... (volgens mij is dit de harde schijf)
In het menu "Advanced" - "USB configuration" kan ik ook niets vinden over opstarten met usb

Toch bedankt,
ik vind het vooral vreemd dat de computer vastloopt als je de kaartlezer aansluit.
Zijn er andere mensen die een antwoord weten op mijn vraag?

Ik ben er ook achter gekomen dat het probleem zich niet altijd voordoet, zonet werkte het wel even, maar nu al niet meer :confused:

mijn probleem is opgelost!!

Hallo allemaal,

De titel zegt het al: mijn probleem is opgelost.

Ook mijn computer starte niet meer op na het aansluiten van mijn nieuwe usb hub 2.0

Nu heb ik een nieuwe USB 2.0 pci card (20 euro) geplaatst, en daar de hub op gezet en voila, hij doet ut!!! hij start direct op!!

groetjes, Jaline

Vraag in een vraag in een vraag!!!!

TS niet meer gehoord>????

Beetje onduidelijk allemaal

En dan nog in een bericht van 2004

BANDIT123 zei:
Vraag in een vraag in een vraag!!!!

TS niet meer gehoord>????

Beetje onduidelijk allemaal

En dan nog in een bericht van 2004
Je hebt helemaal gelijk, maar omdat Topic Starter inderdaad niets meer van zich heeft laten horen mag wat mij betreft hier verder worden gegaan met het probleem, ondanks de datum.

wat voor besturings systeem zit er op de computer?

met de hub aangesloten kan er nog wel in veilige modus worden opgestart?

waar precies stop het booten naar windows? ( zie je bijv wel het inlog scherm of iets anders)

werkt de hub wel op een andere computer?

wat voor moederbord heb je, of wat voor bios zit er op de computer?

waren deze problemen vanaf het begin al, of gebeurde het nadat er iets op de computer is geinstaleerd?

Mijn probleem is opgelost.

Dit was het probleem:
Als ik een kaartlezer aansluit, wil de computer niet opstarten.
Als ik de computer wel heb opgestart en stop hem dan in de usb, loopt de computer vast/bevriest het beeld.
Ditzelfde gebeurt ook als ik de digitale camera aansluit en hem dan aanzet.

De oplossing:
Het probleem bleek in de bios te zitten, na een update van de bios werkt het weer zoals het zou moeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan