computer start niet op, na stroom-reset wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovdwal

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
Hallo,

Na het opnieuw installeren van windows 8.1 heb ik een raar probleem. Als ik de computer afsluit en later vervolgens weer aan wil doen gebeurt er niks. Het lijkt wel of er geen stroom op staat.
Pas als ik het stekkerblok uit en weer aan gezet heb, werkt alles weer.

Waar zou dit aan kunnen liggen ?

mvg

Remco

Enige wat ik me kan bedenken is kapot moederbord of niet ondersteunde power saving mode. Maar hoe je dat specifiek zou moeten onderzoeken weet ik ook niet zo goed. probeer ens windows 8 te forceren om echt af te sluiten en niet in power save te gaan en kijk of je dan wel gewoon op kunt starten

Ok, maar hoe zou ik hem anders moet afsluiten, dan op afsluiten te klikken ?

Als ik deze snelkoppeling gebruik, start hij inderdaad weer gewoon op. Is er een mogelijk om dit te koppelen aan de afsluitknop ? in het register ?

Volgens mij wel, maar persoonlijk zou ik eerst kijken of je de BIOS / windowsinstellingen kunt aanpassen zodat dit niet nodig is.

Het feit dat het met een harde shutdown wel werkt duidt erop dat er ergens een powersave setting niet goed gaat of de wake-up condities niet goed staan.

Als je echt geen zin hebt het verder uit te zoeken kun je "fast startup" uitzetten bij de "power options". Zie ook hier:

http://windowssecrets.com/langalist-plus/with-windows-8-off-isnt-really-off/

Top! Door het uitzetten van de ''fast startup'' werkt het weer allemaal. Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan