Computer start niet op na updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2012
Berichten
4
Beste mensen,

Ik heb meerdere problemen met mij PC en zal ze zo duidelijk mogelijk proberen toe te lichten.
Nadat mijn computer erg traag was geworden en Malwarebytes aangaf dat er zich een rootkit op mijn computer bevond heb ik besloten mijn c: schijf te formatteren en Vista opnieuw te installeren. Dit heb ik gedaan door met de recovery CD in opdrachtprompt te komen, de schijf te formatteren en met de CD vista opnieuw te installeren. Hierna heb ik tevens op dezelfde manier mijn Recovery (D:) schijf gewist (niet handig waarschijnlijk).
Ik merkte dat mijn PC er niet veel sneller op was geworden (misschien doordat ik al internetverbinding had en toen pas Avast en Malwarebytes heb geïnstalleerd? wellicht dat er in de tussentijd weer iets mijn computer aan heeft kunnen vallen?) .
Hierop heb ik besloten Avast en MB via mijn laptop te branden, en nogmaals te formatteren om vervolgens voordat ik internetverbinding heb de antivirusprogramma's te installeren.
Echter, toen ik de computer afsloot ging hij updates installeren. Dit duurde erg lang en omdat ik dacht; ik ga hem toch weer formatteren en opnieuw installeren, kan ik hem net zo goed uitzetten. Hierna de computer weer aangezet met de Recovery CD erin en hij komt na de bios niet verder dan een zwart scherm. Ook zonder Recovery CD wilt hij niet opstarten, ook niet in veilige modus.

Excuses voor het lange verhaal maar ik ben een leek en probeer het zo duidelijk mogelijk neer te zetten.
 
Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat je het updaten hebt afgebroken. Dat grapje heb ik ook een keer gehad en toen kon ik niets meer installeren. Kan je nog wel opstarten van de Vista cd?
 
Dan is er waarschijnlijk nog maar 1 mogelijkheid: alle bestanden die je wilt bewaren backuppen en dan een nieuwe versie eroverheen installeren...

  • download HP usb disk storage format tool
  • download unetbootin
  • formatteer de usb stick met de HP tool
  • start unetbootin
  • selecteer uit het lijstje een linux distributie (het makkelijkst is Linux Mint Debian) en selecteer de juiste USB stick en klik op ok o.i.d. Haal de usb uit de computer en steek in de desbetreffende computer.
  • Ga de BIOS in (F2, F11, F8, delete, backspace)
  • Vervolgens in BIOS bij boot USB storage bovenaan zetten
  • Start vervolgens op met de 2e optie (onder default)

Dan moet je op je bureaublad de harde schijf van je oorspronkelijke computer openen en alles wat je wilt bewaren kopi"eren naar een externe harde schijf / usb stick.

Succes!
 
Bedankt voor je reacties! Gelukkig staan al mijn bestanden al op een externe harde schijf.
Nu moet ik dus aan een vista dvd zien te komen en proberen opnieuw te installeren.
Probleem is echter dat ik geen vista dvd heb... Ik neem aan dat als het niet lukt om
de nieuwe te installeren de harde schijf kapot is??
 
Je kan eerst proberen een versie van Linux te installeren, als die vervolgens niet installeert, hoef je niet de moeite te doen om aan een Vista schijfje te komen. Wat je dan moet doen is een nieuwe harde schijf zoeken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan