computer start niet op, ventilator begint erg hard te draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikernu

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Hallo,

Ik heb een Dell Optiplex GX280 en deze start niet meer op.

Normaal zou er een groen ledje in de powerknop moeten gaan branden, maar er brand alleen een oranje ledje als ik de pc aanzet.
De CPU-ventilator begint dan enorm had te draaien, dus zet ik hem snel af.

Iemand een idee wat dit kan zijn en wat een oplossing is?

Alvast bedankt voor de hulp!

Gebeurde bij mij ook...ik zette m' ook steeds weer snel af.
Ik besloot m later niet uit te zette
Ik wachtte en ik wachtte...
Eindelijk deed hij het.

Dus : Niet meteen uitzetten,niet bang zijn voor een crash ofzoiets
Eerst afwachten en kijken wat er gebeurt. Niet opgelost? Probeer de CD van je pc erin te doen...

Grtz,
Lotad3000

Gebeurde bij mij ook...ik zette m' ook steeds weer snel af.
Ik besloot m later niet uit te zette
Ik wachtte en ik wachtte...
Eindelijk deed hij het.

Dus : Niet meteen uitzetten,niet bang zijn voor een crash ofzoiets
Eerst afwachten en kijken wat er gebeurt. Niet opgelost? Probeer de CD van je pc erin te doen...

Grtz,
Lotad3000

Ik heb m zo'n 2 minuten laten draaien, maar er gebeurd niets.
Gister kreeg ik af en toe nog een groen lichtje, zodat ie opstart. Heb er toen een diagnostische test overheen gedraaid, en deze gaf aan dat alles in orde was.
Nu krijg ik m echt niet meer aan de gang.
Ik denk dat t de procesor is of zo. Het lijkt wel of ik daar iets hoor zoemen.

Erg irri als je t mij vraagt.

help!

Wordt je powerknop-ledje oranje? Dan is waarschijnlijk je processor stuk :thumb:
Misschien kun je wat proberen aan je processor te rommelen, opnieuw plaatsen etc. en "hopen" dat het effect heeft :thumb:

Klinkt als een defect op het moederbord. Normaal starten de fan's vol vermogen op en zodra de BIOS geladen is dan worden den fans teruggeregeld. Jij ziet niets gebeuren en de fans blijven voluit doet me vermoeden dat het moederbord overleden is.

Ron

Wordt je powerknop-ledje oranje? Dan is waarschijnlijk je processor stuk :thumb:
Misschien kun je wat proberen aan je processor te rommelen, opnieuw plaatsen etc. en "hopen" dat het effect heeft :thumb:

Ik weet niet hoe de pc inelkaar zit en hoe oud hij is maar eventueel bij het uitvoeren van dit advies wel voor voldoende geleidende pasta zorgen

Ron

Ik heb zojuist nogmaals de processor eruit gehaald en opnieuw geplaatst.
CPU voelde vrij warm aan (vandaar dat de ventilator zo hard gaat draaien denk ik dan).
Ook zit er nieuwe, voldoende pasta op, maar het helpt helaas niet.
Het zou zomaar de processor kunnen zijn, maar dus ook het moederbord zelf.
Wat is nu wijsheid om te doen?
En TIM: ja het powerledje wordt oranje en "vergeet" groen te worden. Dan gaat de ventilator van rustig naar zeer hard draaien.

PC is van 2005

Laatst bewerkt:
Ja, ik had het zelf ook. CPU had allemaal kromme pinnetjes (lampje oranje).
Daarna rechtgezet (met pinpas :P) en toen deed ie het weer (lampje groen).

Als er een oranje lampje brandt betekent dat er niet iets in orde is in de computer zelf. Misschien moet je m' es een keer laten schoonmaken van binnen... Bij mijn oude pc maakte de ventilator allemaal rare geluidjes..toen had ik m van binnen schoongemaakt en hij deed het weer

Grtz,
lotad3000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan