computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

fener33

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
mijn computer start niet op als ik op de aanknop druk. als ik ehm wil aanzetten dan moet ik eerst aanzetten via de normale knop. dan doet ie het niet en dan moet ik ehm vanachter uitzetten. bij die knop bij de voeding en dat moet ik altijd doen. anders wil die niet opstarten
weet iemand een oplossing hiervoor.

alvast bedankt:thumb:

Zet je die knop achter ook uit ?

Gebruik je een powerbank met een schakelaar die je uitzet ? want dan kan het ook voorkomen dat hij niet zomaar opstart

Heb je ook al in de Bios gekeken ?

ja ik zet ehm eerst uit en da nweer aan en dan doet ie et weer. die schakelaar is van de voeding en die staat altijd aan en normaal moet ie aangaan als je op de knop drukt. maar bij mij moet ik de voeding eerst uit en dan weer aan zetten. terwijl; hij dat vroeger nooit deed. en bios is alles normaal. heb er niet aangezeten en heb erin gekeken en zag niks raars

Ik heb het idee dat je beveiliging in de voeding stuk is

het makkelijkste is te zeggen zet er een nieuwe voeding in

het moeilijker antwoord is meet je voeding door
maar dan moet je er wel kennis van hebben en het is niet geheel zonder risico behalve opgeblazen stoppen heb ik zelf ook wel eens onder stroom gestaan en kan je vertellen dat is niet gezond voor je
dus doe dit alleen als je het kan en ga niet prutsen

maar dit probleem heb ik weleens vaker. als ik er iets heb bij gebouwd. en na een week of 2 zo op te starten door voeding uit een aan te zetten ging het probleem wel weg. maar nou is het probleem al bijna maand bezig. terwijl het normaal vanzelf nie gebeurte.

kan het ook zijn dat ik de voeding teveel belast hebt??
door dingen erbij te zetten

en als ik mijn oveding meet wat moet ik dan doen??

ik heb de voeding gemeten en hij gaf allemaal voltages aan. maar ik snap er nog steeds niet wat ik moet doen bij het meten om het op te lossen. heb mij voeding uit elkaar gehaald en alles gecheckt. en kreeg voltages. maar weet niet wat ik er moet doen. dus graag uitleg hierover

alvast bedankt :thumb:

heb er vandaag niewe voeding in gedaan ff geleend van een vriend en de probeleem steeds ik moet eeerst proberen normaal te starten en dan doet ie het niet en dan moet voedinguit en aan zetten . en met meten snap ik niet wat ik er mee moet doen hij geeft elektriciteit. en ook de hoeveelhied die hij moet geven. dus

weet iemand een oplossing

Als je hem via de knop achter uit en aanzet moet je dan ook nog je powerknop aan de voorkant indrukken of start hij dan meteen op ?

het moet indeze volgorde
eerst powerknop
dan gaat ie niet aan.
dan voeding uit en dan weer aan
en dan weer powerknop en dan doet ie het weer

net alsof ik hem reset

mijn voeding is overbelast. dus ik ben van plan een 2e voeding erbij te zetten. is dit mogelijk

Geplaatst door fener33
mijn voeding is overbelast. dus ik ben van plan een 2e voeding erbij te zetten. is dit mogelijk
Dit is mogelijk.
Ik heb zelf ook bij m'n vorige systeem twee voedingen geplaatst.
Van de ene voeding gebruikte ik de ATX stekker om het moederbord van stroom te voorzien.
De andere voeding werd gebruikt om de cd-roms en hardeschijven te voeden.

Het mooiste is, als je ze tegelijk kan laten inschakelen.

Helaas is de site, waarop die uitleg duidelijk in het Nederlands beschreven is, tijdelijk offline.:(
http://www.waterkoeling.nl/

en op die site. staat ook de uitleg om ze tegelijk in te laten schakelen. en ben dan ook van plan om een gat te boren in mijn case. voor de fan van de 2 voeding + plus een suckhole boren in mijn voeding. als je ook een engelse site (het liefst met plaatjes:p ) de link er van heeft. is die ook ZEER welkom

beste crash.

ik heb beide mijn voedingen ff ge opent en erin gekeken. maar na veel na denken. heb ik nog steeds geen manier gevonden om ze aan elkaar te sluiten.

is dit jou gelukt zo ja. hoe heb je dat gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan