computer start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter pams
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pams

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2005
Sinds vanmorgen start mijn computer niet meer . Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Er licht voorop de computer we een lampje op van harde schijf en op het moederbord knipper een lampje. Voor de rest doet hij niets. De koeling van de voeding en de processor doen het wel.

Wat kan dit zijn?

Pams:confused:

Geplaatst door pams
Er licht voorop de computer we een lampje op van harde schijf en op het moederbord knipper een lampje.
Leg dit eens beter uit als je wilt.

Je krijgt geen beeld (blijft zwart)?
De monitor springt wel aan?
Krijg je ook piepjes?

Welkom op HelpMij, pams !

Haal alle connectors eens los, en maak ze weer vast.
Ook de kaarten en je geheugen.
Dus alles even een vers kontakt.

Kan echt nog van alles zijn.

Start ie nog niet, haal dan alles uit je pc wat er uit kan: cd-roms, kaarten (behalve grafische kaart), eventueel geheugen omwisselen met een ander bankje.

Laatst bewerkt:
Ahum,
Het kan ook nog zo zijn dat Pams gisteren een update heeft gehad van Windows waarin een nieuwe driver zat van Nvidia.
(Als je een Gforce videokaart hebt Pams)

Bedankt voor jullie reactie ik zal nog even wat exacter zijn.
Ik heb alles( grafische kaart, dvd roms, andere kaarten) losgekoppeld en weer vast gekoppeld; ook heb ik de dvd roms losgekoppeld en geprobeerd de comp. op te starten. niets hielp.

Het lampje dat brand is een lampje dat boven een tekentje staat dat lijkt op een "vaatje". Het lampje ernaast dat staat boven een tekentje dat lijkt op een soort "zonnetje" brand helemaal niet (normaal brand deze als de harde schijf bezig is)

Ergens op de moederkaart brand bij mij een soort van lampje, deze knippert.

Geplaatst door pams
Bedankt voor jullie reactie ik zal nog even wat exacter zijn.
Ik heb alles( grafische kaart, dvd roms, andere kaarten) losgekoppeld en weer vast gekoppeld; ook heb ik de dvd roms losgekoppeld en geprobeerd de comp. op te starten. niets hielp.

Het lampje dat brand is een lampje dat boven een tekentje staat dat lijkt op een "vaatje". Het lampje ernaast dat staat boven een tekentje dat lijkt op een soort "zonnetje" brand helemaal niet (normaal brand deze als de harde schijf bezig is)

Dat is denk ik de HD Activiteit.

zit je reset knop misschien vast?
Dan heb je dit probleem ook.

Geplaatst door pams

Oei, dat is geen goed teken. Ik begin te vrezen voor je voeding. Kan je misschien een andere voeding aansluiten ?

Ik heb nog geens goed gekeken naar de lamjes voorop de comp. Inderdaad brand het lamje van de voeding niet. Dit zou inhouden dat de voeding dus stuk is, maar kan de voeding stuk zijn terwijl de koeling van de processor en de keoling van de voeding het wel doen?

Geplaatst door pams
Ik heb nog geens goed gekeken naar de lamjes voorop de comp. Inderdaad brand het lamje van de voeding niet. Dit zou inhouden dat de voeding dus stuk is, maar kan de voeding stuk zijn terwijl de koeling van de processor en de keoling van de voeding het wel doen?

Dat kan. Een voeding bestaat uit meerdere spanningen. Al de 12V nog ok is dan draait de koeling nog, maar al bvb de 5V er niet is, ja dan start die niet op.

Zomaar even een greep uit de voorraad van een computer handelar:
Voeding 350 watt, € 23,-
De moeite waard om te proberen.

Had je ook de stekker van de voeding losgehaald en weer vast geklikt?

Haal ALLE verbruikers eens los van de voeding, dus fan, floppy, harddisk, en cd-rom.
Probeer te starten, en kijk of de power led nu wel gaat branden.
PAS OP: zet ook snel weer uit. (20 sec. kan geen kwaad)
Als de cpu nu gaat werken kan ie te warm worden omdat de fan is losgekoppeld.
Maar dit is een goede test of de voeding stuk is, of dat er een verbruiker "sluiting" maakt.

Even een aanvulling. Ik meen begrepen te hebben, uit de eerste vraag van TS, Dat de fans,voeding en CPU cooler, het wel nog doen. Dus de 12 V zal nog wel OK zijn.

Dus ik stel voor, verwijder 1 voor 1 de voedingstekkers van je apparaten, en dan terug opstarten. Lukt het dan nog niet ja... dan vrees ik toch voor voeding, en/of Mobo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan