computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

lang161

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2006
hallo iedereen,

Mijn computer start niet meer op. Als ik mn computer aanzet, komt er een logo van intel pentium 4 (dat komt altijd bij het opstarten, daarna gaat hij normaal verder met opstarten). Hij blijft daar gelijk hangen. Ik kan dus niets doen, want hij loopt al vast voordat het bios geladen is of de cd drive of windows of wat dan ook. Het ligt ook niet aan de voeding denk ik want ik krijg wel beeld en hij start op, maar zodra je hem opstart blijft de computer ophangen.

Heeft iemand misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen?

Hallo

Echt veel info lever je niet , maar vermoed dat de harddisk niet korrekt initialiseert , defekt is , of het geinstalleerde o.s. hierop ergens hapert of korrupt is.

Wat ik zou doen :

Snelle test ... start eens op d.m.v. werkende "bootdiskette" , liefst met c.d. r.o.m. ondersteuning , zo kun je ook direkt uw c.d. lezers eens testen .

Peter

dat gaat niet, het loopt echt al gelijk vanaf de 1e seconde vast, dus bootdisk enz. werkt niet, ik krijg ook geen meldingen ofzo. Hij loopt echt gelijk helemaal aan het begin vast.

Hallo

Heeft "hij" ook een merk/typenr./ouderdom???

In "extremis" alle i.d.e. apparaten , en "exotische" of niet noodzakelijke uitbreidingskaarten eens afkoppelen , en zo eens opstarten??

Desnoods enkel c.p.u. , r.a.m. en videokaart , indien niet onboard.....

Indien er nog garantie op betrokken configuratie is , deze uiteraard "claimen" , zelf aan werken , geeft meestal/altijd garantieverlies.

Peter

Laatst bewerkt:
ontkoppel alle IDE apparaten eens, en start dan de PC eens op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan