Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daruud

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem; Ik heb, na de nodige problemen met Vista, de keuze gemaakt om weer terug te gaan naar XP. Toen de installatie hiervan voltooid was en de computer automatisch opnieuw ging opstarten bleef hij nog vóór de bios hangen.
Dit blijft hij nu altijd doen als ik de computer aanzet.
Ik heb toen een andere hardeschijf gepakt en de 'kapotte' eruit gehaald. Hier heb ik toen weer xp op gezet, met succes.
Als ik nu vervolgens de andere hardeschijf er weer in stop blijft hij weer hangen voor de bios.
Na enig gepruts met de jumpers en de nodige frustratie is het me nu nog steeds niet gelukt om het zaakje weer aan de praat te krijgen.

Het grote probleem is dat ik een hoop belangrijke data op deze hardeschijf heb staan (jaja, ik weet het: maak ff een backup als je zulk soort dingen doet).


Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Ikzelf vind het maar een vreemde zaak :(

Bij voorbaat dank
 
Als je niet meer kunt booten van deze schijf omdat hij overduidelijk je systeem laat hangen, kun je ook proberen hem als slave in je pc te gooien. Dwz, je start op van de goeie schijf en benaderd via die schijf de defecte schijf.

Hiervoor moet je de jumpers op de achterkant van de hd's goed instellen (schijf waarmee je opstart = master, brakke schijf = slave).

Hopelijk kun je op deze manier nog data vergaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan