Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
713
Hallo,

Ik krijg mijn computer niet meer opgestart. Eerst kreeg ik een melding over PXE-M04.
Dit heb ik op kunnen lossen door m'n bios te resetten. Nu krijg ik die melding weer bij het opstarten, maar hij gaat toch door met opstarten. Daarna wil die xp op gaan starten, maar dan gaat het mis. Ik krijg xp logo te zien en hij wil xp gaan opstarten. dan krijg ik het inlog scherm waarbij staat dat xp opgstart wordt. Helaas blijft het bij dit, hij blijft bij dit scherm steken ik heb een er een half uur op laten staan maar geen verandering:(. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen:confused:.

't zou leuk zijn als ik de computer weer aan de praat kan krijgen;)

Arne
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik gedaan en wat nu? Dan krijg ik dit scherm
xpveiligemodusav3.th.jpg


Na een tijdje komt ik weer terecht bij dit het xp opstart scherm en verandert er niks:(
 
Dat heb ik gedaan en wat nu? Dan krijg ik dit scherm
xpveiligemodusav3.th.jpg


Na een tijdje komt ik weer terecht bij dit het xp opstart scherm en verandert er niks:(

Kan je het plaatje wat groter maken, ik kan niet zien wat er staat en het komt me niet bekend voor zo ver ik kan zien. Hoe heb je de screenshot trouwens gemaakt :p

offtopic, eerste plaatsgenoot die ik op dit forum tegenkom.
 
Hoi,

Ik heb een tekeningetje gemaakt met paint;) achtergrond moet alleen wit zijn en letters zwart.

xpveiligemodusar1.jpg


Dus als ik er niet uitkom kan je me altijd nog komen helpen;):p
 
Laatst bewerkt:
Hij blijft hier op staan? Geen andere schermpjes of startmenu? Geen foutmeldingen op die PXE na?

Hoe liep de pc voor je dit had? Heb je misschien nieuwe driver geinstalleerd of niewe software of virusscanner?

Als je je pc normaal start en hij hangt op het laden, kan je dan al ctrl alt del doen en in je taakbeheer je processen zien? zo ja, kijk of er processen tussen zitten die blijven hangen ,99% CPU of heel veel geheugen in gebruik is.

Je zei in je eerste post dat ie hangt op het inlog scherm, gebruik voor thuis pc's nooit meerdere accounts, vertraagd enorm en kan alleen maar voor problemen zorgen. Maak desnoods persoonlijke mappen aan op je harde schijf als meerdere mensen gebruik maken van je pc.
 
Ik wou xp op nieuw installeren, maar hou herkende de cd niet. Dus heb ik hem een paar keer opnieuw opgestart met de hoop dat ie het daarna ging doen. Maar helaas toen kreeg ik de PXE-M04 melding. Daarna de bios gereset. Nu krijg ik dus dit dat scherm , daarna krijg ik het scherm dat ie inlogt maar dan met de tekst: Windows wordt gestart en daar blijft ie steken.
Verder kom ik niet.

Ik kijk morgen wel ff naar het cpu gebeuren.
 
Ben nog steeds niet verder gekomen............................................................................
 
Hoi !

Kun je wel in je bios komen ?

Zo ja, zet dan de CD-speler als eerste in de opstart-volgorde.

XP-CD erin, opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(epair).

Dan 2 x enter, en achter de prompt: chkdsk /r trommelen !

Als dit proces klaar is: fixboot etc.

Daarna exit en nu zou je PC weer moeten opstarten.

Greetz,

Harry.
 
Heb ik de bios opnieuw ingestelt, en opnieuw opgestart, krijg ik de melding: 1962 NO OPERATING SYSTEM FOUND. Wat moet ik hier mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
In de bios heb je wat staan van bootvolgorde, daar kun je kiezen tussen netwerk PXE boot, Hard disk en CDROM
Daar moet helemaal bovenaan cdrom staan, dan hard disk en vervolgens kan pxe boot of als je die uit kan zetten doe dat maar.
Dan kijkt hij eerst of er een cdrom in zit waar hij van kan booten, zit de Xp cd erin dan hoort hij een scherm te geven van press any key to boot from cd. kwestie van even op spatie drukken en dan krijg je een scherm waarin je kunt kiezen voor repair of install, duurt even en dan krijg je een zwart scherm waarin je kunt typen, als je daar eerst chkdsk /r intypt en dan fixboot start hij met een beetje mazzel weer op.
Het lijkt er wel op dat je harde schijf niet meer helemaal goed is, je kunt op de site van de fabrikant wel een bootcd/floppy downloaden waarmee je hem kan testen en/of repareren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan