computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet qua vermogen,hij moet in iedergeval opstarten.

De vraag is of inderdaad alle stekers zijn aangesloten op het moederbord,of alle aansluitkabels heel zijn en goed vast zitten.

het enige wat er gebeurt is dat er een groen ledje gaat branden... dit is mijn voeding:
fsp250-60pna

Die is 250Watt zo te zien,is wel aan de lichte kant maar moet toch kunnen opstarten.

Blijft de aan\uit knop soms hangen,zodat die als ingedrukt blijft zitten?

Kun je controleren door de bedrading niet op het moederbord aan te sluiten,maar door de pinnetjes even kort door te verbinden.

Doe dat heel voorzichtig,want als je de verkeerde doorverbind heb je kans op sluiting en ben je misschien nog verder van huis.

Tijdens die test van Lange Pier ook beide geheugens modules er uit gelaten?

Dit heb ik al geprobeert met een schroevendraaien, misschien dat die pinnetjes stuk zijn gegaan, kan ik hem neit op en andere manier starten?? Ik heb het geprobeert maar hij wil maar niet starten..
Als ik sluiting heb gemaakt waaraan kan ik dat merken (het groene ledje brand nog steeds)

Dit heb ik al geprobeert met een schroevendraaien, misschien dat die pinnetjes stuk zijn gegaan
Tsja,dat kan ik niet zien natuurlijk,kun je het stekertje van de aan\uit knop niet meer op het mobo aansluiten?
Als ik sluiting heb gemaakt waaraan kan ik dat merken
Geen idee eerlijk gezegd,maar misschien is dat helemaal niet gebeurd.

dit heb ik gevonden in de manual:
 INTEGRATOR’S NOTES
• Use only ATX12V-compliant power supplies with the board. ATX12V power supplies have an
additional power lead that provides required supplemental power for the processor. Always
connect the 20-pin and 4-pin leads of ATX12V power supply to the corresponding connectors,
otherwise the board will not boot.
• Do not use a standard ATX power supply. The board will not boot with a standard ATX power
supply.
• Refer to Table 4 on page 21 for a list of supported system bus frequency and memory speed
combinations.

volgens mij niet, dat past toch ook maar in een dingetje.. ik weet bijna zeker dat die goed zit het jumpertje zit zeg maar op de linker 2 pinnetjes de cpu ventilator heb ik inmiddels ook al op de standaart cpu fan gezet maar omdat die nogal verstop zit heet de vorige eigenaar hem op een andere fan gezet... op de foto zit 'ie in de vreg fan

Laatst bewerkt:
ja... Ik weet het ook niet meer, denk dat het moederbord kapot is... maar had natuurlijk gehoopt (vooral omdat het groene ledje brand) dat het aansluiting fout was denk je dat er een kasn is dat een andere voeding het misschien oplost?

Die cpu eruit halen lost niets op,alleen dat je dan weer opnieuw koelpasta moet aanbrengen.

Het kabeltje van de cpu-fan los en dan opstarten.Start de handel op,dan direct weer uit i.v.m. oververhitting.

maar kan het toch bv aan de voeding liggen of moet ie sowieso met deze voeding kunnen draaien...?

Het klopt toch dat die 250watt is?

Naar mijn idee moet hij er mee op kunnen starten.Het kan wel zo zijn,dat hoe meer apparaten je op de PC aansluit,dat het systeem dan instabiel kan worden.

Verder kan ik er weinig zinvols over zeggen,jammer genoeg.

Het mobo kan inderdaad al defect zijn geweest bij aankoop,maar daar zal dan toch iemand naar moeten kijken meer meer expertise.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan