Computer start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar hoop van wel.

We hebben thuis een computer van 5 jaar oud met xp, die wilt niet meer na dat hij van de stroom is geweest na de vakantie, hij doet het volgende:

Je zet alles aan>beginnen lampjes te branden>je hoort dat hij harder gaat draaien en geeft vervolgens geen piepje.

Hallo

Volgens de door u vermelde symptomen ---> defekte voeding.

Is een veel voorkomende fout , met versleten voedingen die langere tijd spanningsloos zijn geweest.

Probeer eens een ruilvoeding (leen desnoods eentje van iemand)

Peter

Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk gewoon een kabel van stopcontact naar computer(als je dat bedoelt)??

Goedenavond,

Als ik het goed begrijp gaat hij wel draaien dus misschien dat je de bios nog in kan,. zo ja zie daar de juiste snelheden in staan en wordt de hd ook nog gezien? en wordt de datum ook nog juist gezien?

ooops zo komen jullie nog niet verder, we krijgen ook geen beeld.

Hoi,

Ik geloof dat ik een bios reset zou overwegen maar dan zal je moeten weten of je raid configuratie hebt met d ehd 's zoniet zou ik dit proberen want pc gaat wel aan maar geeft geen beeld als ik het goed begrijp.

Dat is correct nog een ding de pc is van me ouders.

Hoi,

Nou en, jij mag het toch ook oplossen:D ik zou dit proberen maar dan wel even letten op de raid maar als je 1 hd erin hebt kan dat al niet raid gebruikt zijn

hij gebruikt raid manager(stond op pc het is tevens een opgesplits geheugen.

Hoi,

Neem aan dat je met gesplitst bedoeld de hd in twee partities gedeeld bedoeld.

jep exact, even terug op dat raid wat is dat voor iets|(kan ook zo'n soort horologe batterij leeg zijn.

Hoi,

Raid is hier de uitleg en ja ik dank dat het met je batterij te maken heeft.

oké die zit er ook namelijk al 5 jaar in.(ik ga ict opleiding doen dus dat komt ook wel aan bod),

Ik ga met VDK_P mee en zou een andere voeding proberen.

Hoi,

Ja nu er een raid wordt gebruikt wordt is dat misschien wel de beste optie maar omdat hij wel gaat draaien had ik het idee om de bios te resetten is op zich nu even het makkelijkst en wie weet, maar dat is nu geen optie zo te zien . al ben ik niet echt overtuigt hiervan maar zit niet bij de pc:(

ik ga eerst dat batterijtje proberen dan ga ik even vragen aan ict.

En het is geen kapotte videokaart omdat geen piepje te horen is?

Mijn ervaring de afgelopen jaren bij meerdere PC's zonder enig beeld:

Fans draaien en geen beeld: videokaart kapot (meerdere PC's)

Ook gehad: fans draaien niet en geen beeld - voeding bij controle in orde - moederbord kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan