Computer start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerbieH

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2004
Berichten
11
Mijn computer slaat niet aan als ik op de aanknop druk.
Na verloop van tijd -meer dan een uur- gaat hij vanzelf aan.
Ik heb de laatste tijd niets aan het systeem gewijzigd en dit probleem is plotseling opgedoken.
 
Even extreem gedacht maar is het knopje mischien dusdannig defect dat hij daardoor moelijk doet, je zou de stekker van het moederbord kunnen afhalen en dat eens kijken of hj wel handmatig wil starten, die stekkertje bevat normaal 2 draaden, deze zou je kunnen doorverbinden met iets.
Als er meerdere draaden aanwezig zijn dan goed opletten, het liefst zou je de schakelaar moeten kunnen zien, dan weet je precies welke draden er op zitten.
 
ik snap niet helemaal wat er gebeurd.

Je drukt op t knopje en een uur later reageert die pas?
(lijkt me sterk dat je dat bedoelt)
 
En toch kan dat hier op aarde zo zijn, (flauw grapje) als een knop vol met stof zit of mischien wel vet of rook aanslag, teer functioneert als een soort van gel gelei achtig iets als je er veel van hebt.
ALs je dan op de power knop drukt en deze bekrachtigd de veer of een stukje elektronica kan hierdoor de werking worden vertraagd, uiteraard is een uur wel erg extreem maar alles is mogelijk op de wereld.
 
HerbieH

Probeer wat jjw zegt, haal de draadjes los op de drukknop, en sluit deze even kort het is een maakcontact dus je moet ze gelijk weer van elkaar scheiden.

groetjes speedtouch
 
Aan allen die gereageerd hebben, bedankt!

De aansluiting op het maak-contact op het moederbord bleek niet goed vast te zitten.
Het probleem is opgelost.:)
 
En nu doet hij het weer?
Dat zou lekker zijn voor je.
Veel computer plezier.
 
Computer start nog steeds vertraagd

:eek: Helaas te vroeg gejuigt.

De verschijnselen zijn gebleven.
Ook het kortsluiten van het maak-contact op het moederbord helpt niet altijd. Dat is juist het raadselachtige. Er zit geen systeem in de vertraging.
Het probleem moet in het moederbord zitten, maar wat?
 
Heb je een medion pc?
Zo ja:
Stroom eraf
Aanzetten met de aan-uit knop.
Stroom er weer op en pc werkt weer.

Maar ik acht de kans dat dit t is vrij klein eigenlijk, werkt allleen bij medion/microstar-pc's.
Toch doet jij probleem daar aan denken: Dan duurt t ook tijden voordat de pc daadwerkelijk aan gaat.
 
Ja ik begrijp het systeem van vraag en antwoord mischien niet hlemaal.
Maar: het probleem is niet opgelost.
Het zit in het moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan