computer start op, beeldscherm 'no signal'

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjehhh

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
hallo,

ik heb vorige week een acer aspire m3641 aangeschaft.
het probleem is, wanneer ik de computer opstart het beeldscherm ' no signal' aangeeft..
terwijl de computer zelf wel opstart.
als ik de computer daarna weer uitschakel dmv stekker eruit trekken, en de computer opnieuw opstart doet hij het wel.!?:confused:
het is net of hij eerst moet opwarmen. (het ligt niet aan de VGA-kabel/Monitor) dat heb ik al uitgetest op mijn andere pc.
ik zelf denk dat het aan de videokaart ligt, ook maakt het iets meer lawaai.
ik heb zowat heel internet al afgespeurd, maar ik kom er niet uit.
verder heb ik gehoord dat ik de Vga onboard moet uitschakelen?! dat heb ik geprobeerd maar ik ken nergens in de bios vinden waar dat ken. :o
pc gegevens:
processor: q6600 core 2 quad 2.4ghz socket 775 LGA
moederbord: Acer MCP73PV
chipset: NVIDIA geforce 7100
southbridge Nvidia nforce 630i
videokaart: geforce 8600gs 512mb

kunnen jullie mij advies geven?

met vriendelijke groet,

Gertjan

Ik ben mischien ouderwets, maar altijd als ik lees : nieuwe computer en een probleem is er voor mij altijd maar 1 weg en dat is terug naar waar de pc vandaan komt.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn oplossing was om een verlengsnoer te kopen met een stekkerdoos waarop een schakelaar zit. Daarop kun je alle zaken die aangezet moeten worden als de computer aanstaat aansluiten. Als de computer uitgaat schakel je de doos uit resp. schakel je hem weer in wanneer je opstart. Daarna nooit meer dat probleem gehad....
Joop

Krijg je ook biosbeeps als het beeld zwart blijft?

Ik heb nagenoeg hetzelfde gehad vorige week, dacht ook dat het de videokaart was...

Na die te hebben getest bleek die prima te zijn. Vervolgnes heb ik mijn interne geheugen in een ander slot geplaatst en sinds dien is het probleem voorbij. Maar ik kreeg daarbij dan ook biosbeeps die inderdaad aangaven dat het probleem bij het geugen lag.

Misschien zit er bij jou een geheugenbank niet helemaal lekker op zijn plaats. Mocht je dat willen controleren, haal dan wel alle stroom van je pc voor je het geheugen aandrukt, dan wel herplaatst.

Je onboard kaart zou gewoon uit moeten zijn, omdat er een losse in zit. Over het algemeen zal de onboard automatisch worden uitgeschakeld.

bedankt voor jullie reacties,

mijn pc leest wel gewoon 4GB geheugen dus ik neem aan dat er geen een los zit,
ook maak ik hem niet open want dan heb ik zoiezo geen garantie meer.
ik ben er nog steeds niet uit, en is het beste misschien wel om de pc terug te brengen.

Wat voor voeding zit er in die PC? Merk en hoeveel Watt??

sorry voor de late reactie,
ik zit namelijk op school :p
maar ik zou zo niet uit mn hoofd weten wat voor voeding erin zit..
ook heb ik net ff gespeurd op internet naar mijn pc, maar er staat geen info over de voeding.

Wel een belangrijk onderdeel dat, indien zwak of brak, dit soort problemen kan veroorzaken

het zou opzich best de voeding kunnen wezen,
want toen ik vanmorge aan het luistere was waar dat lawaai vandaan kwam leek het wel uit de voeding te komen..
maar wel vreemd dat mijn pc de eerste keer niet opstart, en daarna opeens wel.

Die "koude start" problemen geeft een afstervende voeding juist wel vaker

klopt!
bedankt voor je advies :thumb:
zat ik te denke dat het me videokaart was :confused:
dan is het beste om mijn pc terug te brenge neem ik aan.

Let wel: ik verdenk de voeding, maar kan dat op afstand inderdaad natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen. Even mee naar de pc boer lijkt me een goed plan.

ja :p
ik heb hem bij de media markt gekocht ;)
ook heb ik nog 1 week ruilgarantie, of als er iets mis mocht weze kon ik er mee terug.
maar ik woon er nogal ver vandaan, dus vandaar deze topic om toch even te kijke of ik er iets tegen kon doen.

bedankt :thumb:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het is, aangezien ik hier ook met het hetzelfde probleem zit. Want ik zit sterk aan te denken dat het de voeding is die niet fris is.

ik ben gister naar de mediamarkt geweest,
en ik krijg over 2 weken een nieuwe, en deze pc word terug gestuurd voor reperatie.
ik zit zelf in de ict .. en begrijp er helemaal niets van (wel dat het waarschijnlijk de voeding is) want die maakt een zoemend geluid..
ik ben zelf ook benieuwd wat voor probleem het nou eigenlijk is :p

Ik heb ook een probleem met mijn beeldscherm.
Heb in de BIOS setup de CASLatencytime veranderd van SPD naar 2 clocks, maar nu werkt het beeldscherm niet meer.
Zegt dat ie geen input signal krijgt.
Met ander beeldscherm aangesloten maar die werkt ook niet.
Wat kan ik nu doen,want de pc werkt normaal maar beeld blijft zwart

Wanneer je helemaalm niet meer in de bios kunt komen even paar minuutjes bios batterij er uit.
Maar let op: dan ben je je andere bios-instellingen ook wel kwijt

Toch geen laptop neem ik aan?

Bij een desktop kast stroom eraf, stekker er uit, kast openmaken, batterij eruit wippen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan