computer start op..en restart steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hey...sinds 2 dagen doet me computer raar..

opstarten gaat allemaal normaal, ik krijg gewoon me inlog scherm (winxp pro) en alles lijkt goed...

vervolgens ga ik inloggen...krijg bureaublad te zien en hij reboot vervolgens zomaar... in veilige modus kan ik wel gewoon inloggen..ik heb al in het register en bij msconfig gekeken of er iets raar opstart maar daar staat verder niks tussen.

een vriend van me heeft het ook sinds gisteren dus een verhitte videokaart zal het wel niet zijn...

iemand ook hier last van of iemand een oplossing? dat zou wel handig zijn. gelukkig heb ik nog een computer die op internet kan maar die is niet snel :(

hoop het snel te horen

mvg Rj

rechtermuisknop op deze computer->Eigenschappen->Geavanceerd->opstart en herstartinstellingen-> vink hier computer opnieuw opstarten uit.
De volgende keer als het weer gebeurt krijg je waarschijnlijk een foutmelding, post die hier.

En heb je gescanned op virussen ? Spyware?

Hey,

Bedankt voor de snelle reacties..

1e antwoord:

Ik kan in veilige modus wel het opnieuw opstarten uitdoen maar de service niet starten omdat ie ik in veilige modus zit. als ik opnieuw opstart sluit de computer alsnog gelijk af. straks proberen of ik supersnel toch in normale modus alerter service aan kan krijgen :)

2e antwoord

Ja ik heb een uptodate virus scanner en firewall..norton 2004 beiden en recente virus defs

3e antwoord

Heb op het systeem vanuit de veilige modus geen enkele verwijzing naar msblast.exe kunnen vinden. ik had al zelf in het register bij run gekeken of er iets raars stond maar kon niks ontdekken. ik weet wel wat het blaster virus is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk ik update me xp regelmatig. en ik krijg ook niet dat schermpje van 15 sec over te zien. het is gewoon zomaar

Volgende wat ik ga proberen is alerter service aan te krijgen en hijack log te krijgen.

als iemand nog tips heeft om te proberen graag:D

met paar minuutjes zal ik me log plaatsen

run voor de zekerheid de fixblast van symantec.

Kijk hier ff voor het Hijack this log.
klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 2)
Nu weet je meteen waar je hem kan plaatsen.:)

Kijk eens of je "mslaugh.exe" kan vinden.(ook Blaster)
C:\WINNT\system32\mslaugh.exe
(Dit is Toetje33 wel bekent dacht ik.:D)

Laatst bewerkt:
Ik ga het gelijk proberen

drama alom zeker omdat een andere vriend van me ook al hetzelfde heeft..dat maakt al 3 in me kennisenkring...en me msn lijst is ook grootste deel offline :S

mysterieus nieuw virus?

ps hijack log...als ik die in safe mode doe heb ik dan wel gewoon alle dingen als in normale modus?

Laatst bewerkt:
Ik zou hijack this niet in veilige modus doen.

Er is momenteel wel een redelijk nieuw virus in omloop;
w32.beagle.a <--klik.

hmm bij msconfig staat een ding wat ik niet kan plaatsen:

Dumprep 0 -k %systemroot%system32/dumprep 0 -k

iemand enig idee wat dat is..ik heb net blasterfix maar ff gerund...nu even kijken wat ie nu doet na het posten van dit bericht..als het nog niks doet ga ik hijack log maken in safe mode en post ik die..dan maar afwachten wat daar het resultaat van is.. run adawre en spybot s&d geregeld

iig bedankt voor de support ben benieuwd of het weer werkt na die fix

Geplaatst door crash

Kijk eens of je "mslaugh.exe" kan vinden.(ook Blaster)
C:\WINNT\system32\mslaugh.exe
(Dit is Toetje33 wel bekent dacht ik.:D)

Zeker weten! :D

nee maar ik kan het niet in normale modus doen omdat me pc uitvalt he ;)

maar dit is wel heel raar natuurlijk dit..

trouwens in veilige modus kan ik hijack niet eens starten :S krijg ik foutverzend rapport als ik die open.

bij het tabblad opstarten staat die regel

er is trouwens weer iemand die hetzelfde heeft..dat is dus nummer vier waarvan ik weet... heel raar

ik ga nu slapen... althans een poging doen ;)
hopen dat het morgen wat duidelijker word wat er aan de hand is

mvg rj

Haal dat vinkje daar eens weg.
Niet dat het betreffende programma/virus/trojan/weetikveel dan weg is, maar het wordt niet meer opgestart.

Heb je niet de keuze in; start op met de laatst werkende instellingen?

de laatst bekende werkende configuratie...nee dat werkt ook niet jammergenoeg had ik ook al geprobeerd.

ben net wakker ik ga zo maar is proberen dat dumprep vinkje weg te halen..

hoe kan ik trouwens uit msconfig die programmas verwijderen..want de lijst word best lang met programma's die niet eens meer opstarten maar er nog wel in staan...waar kan ik die deleten?

mvg

nee nog steeds niks..begin nu toch echt te flippen

heb geen zin om opnieuw te installeren heb allerlei software met instellingen waar ik geen back up van kan maken :(

iemand de gouden tip?

hoi
kijk eens of je deze sleutel in het register heb, LET WEL OP niets verwijderen!!!!!!

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\
Runon "Nonton Antivirus " = mspatch.exe This is a patch to fixedRPC Problem! Y

en ook of je dit bestand heb (DLLHOST.EXE) let vooral op de datum.

Groeten Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan