Computer start op en valt na 2 sec weer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn pc eergister - 3 dagen geleden schoongemaakt omdat mijn pc toen ook niet aanging. Ik heb op internet opgezocht hoe ik koelpasta moest aanbrengen (want dat wou ik niet verpesten natuurlijk) Toen startte ik mijn pc die avond op, en toen deed die het. Ik deed hem twee uur later weer uit en toen ik mijn pc de volgende dag weer aan wou doen, hoorde ik een korte piep en toen viel die weer uit. Nadat ik hier dus om hulp vroeg heb ik gedaan wat ik als advies kreeg. Ik heb dus die stekkertjes eruitgetrokken, wat eerst mis ging, toen heb ik mijn pc weer aangezet
door een schroevendraaier op die metalen pootjes te zetten. Toen ging die wel aan, en toen kreeg ik dus een melding; "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and Press a key."
Ik wou dus in mijn BIOS gaan kijken of die herkend zou worden, geen idee hoe dat moet, ik ging naar 't kopje "boot" en toen stond er 1st boot device of zo iets, en toen stond er CD 4m-atapi. Geen idee of dat goed is??? Ik heb gecheckt of er wat kabeltjes los zaten en er zaten idd twee kabeltjes los die naar de harde schijf gingen maar ook nadat ik die goed vastzette kreeg ik weer dezelfde melding. Toen heb ik de hoop maar opgegeven. Nu vandaag probeerde ik mijn pc weer op te starten, zonder succes. Als ik hem nu opstart dan hoor je de ventilators voor twee seconde en dan gaat die weer uit, terwijl die gister gewoon aanging...
Ik snap het niet meer en ik weet ook niet meer wat ik moet doen
want het lijkt wel alsof ik alles al heb geprobeerd. En ja, ik heb alle stekkertjes goed op dezelfde plek gezet mbv het handboek. Ook de bedrading van de HD zit goed vast. Ik wil niet meer naar de lokale pc boer want de vorige keer heeft hij mij voor 50 euro opgelicht, de smeerlap.

Laatst bewerkt:
Dan is misschien je voeding wel naar zijn grootje.

Ik snap alleen niet wat je met een schroevendraaier op metalen pootjes hebt gedaan???????

Ik vraag me eigenlijk ook af, omdat je zelf aangeeft dat je er totaal geen verstand van hebt, dat je dan zelf gaat klo***en.
Misschien heb je wel kortsluiting gemaakt met die schroevendraaier en is er nu veel meer kapot dan je liefs is.

Tip: zoek een locale pc boer en laat hem nakijken.

Nou sirpchulp zei dat het misschien aan mijn startknop zou kunnen liggen, daarom moest ik dus het stekkertje eruit doen en hem op starten door een schroevendraaier op de metalen poptjes te zetten. Ik heb mijn vorige bericht trouwens bewerkt. En uhhh, voeding? Is dat die grote ventilator in mijn moederbord (sorry hoor ik kom nu vast heel dom over) en is dat wel te maken of niet?

Laatst bewerkt:
MrsIndependent, ik woon in Den Haag.
Als u de pc brengt wil ik er wel (gratis) naar kijken wat er aan de hand is.

Laatst bewerkt:
Ik wil niet meer naar de lokale pc boer want de vorige keer heeft hij mij voor 50 euro opgelicht, de smeerlap.
Of denk je dat maar? 50 euro om iets in een computer te maken valt nog mee hoor!

Wat was er toen aan de hand dan?

Toen was er iets met mijn netwerkkaart. Toen ging ik naar hem toe, heb ik 50 euro betaald, mocht ik hem later die dag ophalen. Wat gaf die me? Een raar USB-stickje dat mijn probleem totaal niet oploste. "Ja voor 50 euro ga ik er niet 24 uur aan werken hoor" lekker dan.. Heb gewoon mijn netwerkkaart verwisseld (ook met behulp van dit forum hah)

Nou, nu krijg je hulp aangeboden en dan neem je het niet aan.
Waarom niet?
Er zijn altijd nog aardige mensen op deze wereld die anderen graag willen helpen.
Moet je er wel voor openstaan, anders werkt het niet.

Dus ik zou zeggen, hup met dat ding naar Zoetermeer.

Dat waardeer ik ook wel maar ik heb het gevoel dat ik andere verveel met mijn problemen, heb liever niet dat andere moeite voor mij doen. Klinkt misschien raar maar zo voelt 't een beetje

Dan kan ik u gerust stellen :-)
Ik repareer pc's als hobby. Als ik me niet zo lekker voel doet mijn vrouw mij een plezier door met een kapotte pc aan te komen zetten.

Dus..........

Je zoekt al hulp op een forum, dat is hulde!
Hier verveel je ons ook niet hoor! (als je maar genoeg info geeft, zodat wij weten waar we het zoeken moeten!)

En als je er zelf weinig verstand van hebt, dan moet je blij zijn als er mensen zijn die je willen helpen. Vergeet niet dat we er zijn om anderen te helpen......zonder medemens ben je nergens hoor!
Maar dat zeg ik, je moet er wel open voor staan. ;)
We kunnen je niet dwingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan