Computer start opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wacco74

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi hoi ,

Sinds gisteren uit het niks start mijn computer zich opnieuw op. Geen scherm, geen foutmelding..alleen een kleine zoemertje uit de computer en weg is tie. Daarna verschilt het OF hij blijft hangen in een soort loop en doet niks meer.. of hij haalt net het windows gedeelte en doet het dan weer.

Nu heb ik hem schoongemaakt, geheugenkaarten etc, eruit gehaald.. blijft allemaal hetzelfde. Daarna heb ik de grafische kaart eruit gehaald.. en ook al zie ik dus helemaal niks, en kan ik niks hij blijft het wel doen dan. Alleen geen beeld dus dat is heel vervelend.. als ik de grafisch kaart erin zet dan doettie het weer voor een paar minuten en krak krak hij slaat weer af.

Kan ik ervanuit gaan dat het de grafisch kaart is of zou het ook bijvoorbeeld de slot van de kaart kunnen zijn in het moederbord?

--
Nvidia GeFroce 7300SE
WIndows XP

Lijkt erop dat je kaart de boosdoender is,je hebt de nieuwste drivers installeerd neem ik aan,maar om meer schade te voor komen zou ik de kaart eerst maar eens even omwisselen met een ander kaartje en kijken of het probleem zich blijft voordoen,als het dan nog zo is heb je een probleem met het moederbord!

helaas...

Nou dat hebben we hier geprobeerd, maar helaas hebben we geen andere kaart tot onze beschikking die past in mijn computer...... de computer van mijn vriendin is een paar jaartjes ouder... Is er geen andere mogelijkheid om het te testen?

Ik zou niet weten hoe,je hebt alles al gedaan,schoongemaakt en nieuwste drivers geinstalleerd en als hij voor de rest geen foutmeldingen geeft,dan zou ik toch even kijken of je ergens een kaartje je kunt lenen voordat er meer schade wordt veroorzaakt!

Maar wellicht komt er nog iemand met een idee,even geduld...................

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp uit/vastslaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Ben ik weer..

Die eerste optie, vinkje uitzetten bij 'computer automatisch opnieuw opstarten' had ik ook al gedaan. Dat werkte niet. Ben net bios in geweest en daar een optie aangezet bij 'on Hold' = all.

Werkt ook niet. Verder komen we niet daar de computer zich gewoon afsluit, blijft haken of restart. Zonder foutmelding. We hebben ook geprobeerd te booten vanaf de windowscd, maar dat negeert ie allemaal en blijft restarten. Ongeacht wat je aan het doen bent eigenlijk..

Dan is het wel degelijk een hardware probleem, en geen rebootvirus, ofzo.

Haal er eens een geheugenreepje uit, indien meerdere, en/of verwissel die.

Mocht dat ook niet werken, kun je nog onderstaande doen.

Bouw alles eens uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan