Computer start opnieuw op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Majestic0172

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Berichten
4
Hallo,

Ik heb sinds kort een tweedehands computer in mijn bezit. Het is een goede snelle pc maar heeft 1 probleem... Telkens als ik hem afsluit start hij vanzelf tussen 1-20 seconden opnieuw op! Ik heb inmiddels ontdekt dat dit komt door de netwerkkabel. Wanneer deze er uit is, is er geen probleem. Op internet staan diverse oplossingen voor dit probleem maar geen hiervan werken.
De meest genoemde oplossing is zet Wake-up on LAN uit in BIOS maar deze optie staat niet in mijn bios (ASUS ATAPI BIOS 7.5.1.).

Het gekke is dat op twee andere plekken (bij ouders en vrienden) het probleem niet is. Ook de knop blijft niet hangen.

Heeft iemand een idee hoe ik van dit irritante probleem kan afkomen? Het is erg vervelend om iedere keer onder je bureau te moeten kruipen om de schakelaar uit te zetten.

Groetjes Ben
 
Hoi !

Heb je via rechtsklikken Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen - instellingen het vinkje al weggehaald voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten " ?


Greetz,

Harry.
 
Goedenavond,

Ik heb de instellingen aangepast maar helaas zonder resultaat...

Een virus lijkt mij niet waarschijnlijk omdat de pc pas "nieuw" is en ik wekelijks en virus en spyware scan run. Voor de rest geeft de computer geen problemen als ik er gewoon mee aan het werk ben. Het is puur alleen het weeer opnieuw opstarten na het afsluiten.

Wellicht hebben jullie nog een idee?

Alvast bedankt voor de hulp :thumb:
 
Ga bv via apparaatbeheer naar je netwerkkaart - eigenschappen - tabblad energiebeheer
en haal de vinkjes daar eens weg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan