Computer start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

bebber

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Berichten
10
Ik heb gister een draadloze netwerkkaart geplaatst in mijn computerkast. Na deze installatie heb ik de computer opgestart en de drivers geinstalleerd voor de netwerkkaart. Nadat ik klaar was, wilde ik de computer afsluiten, maar tot mijn verbazing startte hij gewoon weer opnieuw op. Er kwam geen foutmelding. Na een paar keer geprobeerd te hebben, dacht ik dat het misschien lag aan de netwerkkaart die ik erin had gezet. En inderdaad, nadat ik de kaart eruit had gehaald en de computer opnieuw opgestart had en weer afgesloten, ging dit allemaal vlekkeloos. Daarna heb ik weer opnieuw de netwerkkaart erin geplaatst en hetzelfde probleem deed/doet zich weer voor. Weet iemand een oplossing?

Groetjes,

Ralph
 
Start de computer opnieuw op en druk op F1 of Del (bij een oudere pc) of F2 bij een nieuwere om in het BIOS te komen.

Hier moet je checken hoe de opstartconfiguratie is en jezelf ervan overtuigen dat opstarten v/d hard drive voor opstarten van de netwerkkaart komt.
 
In de bios staat bij 1st device: hard disk. Dat had ik namelijk al gecheckt en net voor de zekerheid nog een keer. Maar staat goed naar mijn inziens.

Groetjes,

Ralph
 
Zet dan de netwerkkaart als ALLER laatste. Helpt misschien.
 
Ik zie de netwerkkaart niet staan in de BIOS. Als eerste heb ik mijn hard disk staan, dan mijn dvd-rom speler en bij derde heb ik disabled staan. Ik zie hem er niet in staan.

Groetjes,

Ralph
 
Dan zullen we verder moeten zoeken, maar dat kan niet zonder informatie.

1. Heb je trouwens een evt. onboard Network Internet Card uitgeschakeld of wil je deze (in geval van) allebei gebruiken?

2. Wat zijn het merk en de eigenschappen v/d door jou ingebouwde netwerkkaart?
 
Laatst bewerkt:
De onboard netwerkkaart heb ik niet uitgeschakeld. (moet dit bij apparaatbeheer?)

Het merk van de draadloze netwerkkaart is een Linksys dual band wireless A+G pci adapter. Modelnummer: wmp55ag.

Ik ben morgen pas weer in de mogelijkheid om te proberen om de onboard kaart uit te schakelen, aangezien ik vanavond niet thuis ben.
 
De onboard netwerkkaart heb ik niet uitgeschakeld. (moet dit bij apparaatbeheer?)

Het merk van de draadloze netwerkkaart is een Linksys dual band wireless A+G pci adapter. Modelnummer: wmp55ag.

Ik ben morgen pas weer in de mogelijkheid om te proberen om de onboard kaart uit te schakelen, aangezien ik vanavond niet thuis ben.

De onboard netwerkkaart schakel je ook uit via het BIOS. (Zoek naar PCI LAN -> Deze zou nl. kunnen conflicteren met de andere, maar omdat er sprake is van kunnen, kan het ook zijn dat je die later weer moet inschakelen, omdat bij sommige pc's deze bootmogelijkheid noodzaak blijkt)

In 2e instantie zou ik kijken of je wel de laatste driver hebt.
download laatste driver: http://downloads.linksysbycisco.com/downloads/driver/wmp55ag_driver_utility_v1.2.zip

download laatste firmware: http://downloads.linksysbycisco.com/downloads/WMP55AG_fw.zip
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de onboard netwerkkaart uitgeschakeld gehad, maar dit lostte het probleem niet op. Nu zag ik dat er ook nog een andere modem in zat, namelijk de Aztech CNR2900-W http://www.dooyoo.co.uk/modems-communication/aztech-cnr2900-w-c1-sec-modem/
Deze heb ik eruit gehaald, maar dit heeft het probleem ook niet opgelost.
Ik heb na verwijdering van de modem, nogmaals de onboard netwerkkaart uitgeschakeld, maar nog steeds hetzelfde probleem.

De juiste/laatste drivers zijn geinstalleerd voor mijn draadloze netwerkkaart, dus dat is het probleem ook niet. Ik vind het maar een raar geval haha. Ik vind het op zich niet erg om de knop in te drukken om de computer uit te schakelen, maar dit is niet de juiste manier en op den duur zal ik er wel gek van worden :evil:
 
Kijk eerst op deze site: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314063
maar wel vanaf Make sure that your hardware is compatible

Kijk vervolgens hier:
Sorry ik heb een geen Nederlandse XP, dus je zult e.e.a. even zelf moeten vertalen.

Klik op start, vervolgens rechtsklikken op My computer en in het contextmenu Properties kiezen.
Ga in het nu verschenen venster System Properties naar het tabblad Advanced en klik in dit tabblad op de Settings knop onder Startup and Recovery
In het nu verschenen venster het vinkje weghalen bij Automatically restart. Laat het vinkje staan bij Write an event to the system log of plaats dit indien het ontbreekt!!
Indien er een vinkje staat bij Send an administrative alert mag je deze ook verwijderen. Onder Write debugging information mag je None invullen, dat scheelt je een hoop tijd en diskruimte tijdens een crash.
Sluit alle vensters door op steeds op OK te klikken.

Bij het afsluiten zal de pc nu niet meer herstarten, maar hoogstwaarschijnlijk een BSOD (Blue Screen Of Death) laten zien. Op dit BSOD vind je informatie over de oorzaak van de crash. Meld deze in je volgende post.

Bij het afsluiten zal de pc nu niet meer herstarten, maar hoogstwaarschijnlijk een BSOD (Blue Screen Of Death) laten zien.

Het bericht dat vertelt wat het probleem is zit in de Minixxxxxx-xx.dmp file.
Om dit te zien, kun je gebruik maken van NirSoft BlueScreenView en daarvoor moet je hier eens kijken: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Download Bluescreenview in zip file

Download BlueScreenView with full install/uninstall support
Download Nederlands taalbestand
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er morgen naar kijken dorado. Heb helaas geen tijd vandaag, maar ik dacht, ik laat even een berichtje achter, anders denk jij misschien dat ik er niks aan doe :p. Alvast bedankt voor de moeite:)
 
Het is opgelost Dorado. Ik heb xp er nogmaals opnieuw opgezet en nu werkt hij naar behoren. Vaag dat het de eerste keer niet lukte, maar volgens mij had ik toen de draadloze netwerkkaart er nog niet inzitten. Gelukkig is het opgelost. Bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Ralph
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan