Computer start pas na een tijdje op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaap Stobbe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Berichten
3
Hallo,

Mijn computer doet sinds een tijd (4 maanden) vreemd. Als ik op de "aan" knop druk, dan gaat de koeling wel aan, maar de rest van het systeem niet (Althans, van de ventilator weet ik het, de rest niet). Ik krijg ook geen beeld te zien, niks. Als ik 10 minuten wacht (ik laat de computer aan) en dan de reset-knop indruk, dan start het hele systeem op, krijg ik de bios te zien en start Windows op.

Twee weken geleden heb ik mijn harde schijf verwisseld en extra DDR SDRAM toegevoegd. Sindsdien komt het voor dat mijn computer opeens, uit het niets, opnieuw opstart. Ik denk niet of dit laatste probleem te maken heeft met het verwisselen van mij harde schijf of toevoegen van geheugen, maar meer een uitbreiding/verergering is van het probleem dat ik in de eerste paragraaf van deze topic heb geplaatst.

Heeft iemand een idee? Elke suggestie kan ik waarderen!

PS: Mijn systeem: Pentium 4, 2.4Ghz, 768 MB DDR SDRAM, WinXP SP2, Moederbord: Soltek SL-85ERV(-L)
 
Beste Heren,

Dank voor uw reactie. Ik heb echter nog wel een vraagje naar aanleiding van uw antwoord.

1. Als het probleem bij de voeding ligt, hoe kan het dan dat het systeem eerst wel naar behoren werkte, maar opeens (4 maanden geleden) ging haperen zonder dat er iets veranderd is? Slijtage??

2. Het systeem werkt pas na 10 minuten. Is de voeding-eenheid dan pas "op stoom" geraakt, o.i.d. ?

3. Wat kan ik doen? Is het aanschaffen van een nieuwe voedings-eenheid het enige dat ik kan doen?

Nogmaals bedankt en vriendelijke groet, Jaap
 
Dat kan komen door een lekke condensator ,die eerst vol moet zijn vor dat het werkt.
 
1 - Alles kan stuk gaan.

2 - Door warmte kunnen slecht gesoldeerde eilandjes met de componenten, uitzetten, waaroor er contact ontstaat.

3 - Ja, of eentje lenen om het uit te proberen, of het idd daar aan ligt, en niet aan het moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan