computer start programmas traag op maar loopt snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wafwaf

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Hallo,
zoals de titel het zegt: mijn computer start programmas traag op, maar eens dat ze opgestart zijn lopen ze snel. Dit is nogal vrij ambetant en ik weet niet waardoor het komt. Ik heb al gedefragmenteerd(defraggler), virusscan laten lopen(avg),CCcleaner,malwarebytes en eusing free reg. cleaner. maar niets helpt. Ook gewoonweg folders openen van de desktop duurt 10-15sec maar eens dat ik 1 folder geopent heb gaan de andere redelijk snel open. Weet er iemand mischien wat er mis is en hoe ik het kan oplossen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan aan zóveel dingen liggen. Voor de hand liggende oorzaken kunnen zijn:

- je virusscanner is er één die nogal 'zuigt', m.a.w. alvorens je scanner zijn 'ding' heeft gedaan met bijv. de .exe zijn we al eventjes verder........... Test het eens uit door de scanner uit te zetten en dan dingen te starten,
- heb je Windows toegestaan een algehele indexering van je systeem uit te voeren?
- er is weinig geheugen beschikbaar doordat jij bijv. een heleboel programma's mee op laat starten? (check wat er allemaal mee opstart)

Het beste test je alles (als je de oorzaak écht niet kunt vinden), door een keer in een regenachtig weekend een clean install te doen van Windows. Gegarandeerd dat Windows als een raket start als je alleen Windows op je machine hebt gezet. Daarna ga je langzaam alles teruginstalleren en óf één bepaald programma is de boosdoener, of juist de hoeveelheid vertragende programma's is de oorzaak.

wow. eerste oplossing direct de goeie :D. ik heb AVG zichzelf laten uizetten voor 5 minuten, en gedurende die 5 minuten was mijn computer terug supersnel. Hoe moet ik nu verder? Ik heb gezien dat ik ook trend micro op mijn pc heb staan, maar die staat af. mischien een conflict tussen die 2? Maar wat ik er raar aan vind is dat het ervoor MET AVG wel normaal liep.
Ook zou ik graag is dat indexeren van het systeem willen doen zoals jij voorstelde, maar ik heb geen idee hoe je zoiets doet. Er zal hier wel ergens een forumpost zijn die zoiets uitlegt :D.
Van de opstartprogrammas heb ik niet echt veel en dat is het probleem niet.

Laatst bewerkt:
Deïnstalleer eens beide scanners met Revo uninstaller in veilige modus, reboot en installeer AVG opnieuw.
Gebruik 'm ook en heb nergens last van en er zijn wel meer gebruikers.......

nog een probleem is dat ik soms ads krijg op het internet, ik bedoel dus dat als ik eender waar op het scherm druk ik naar een andere site word gestuurt met reclame. mischien dat deze problemen gerelateerd zijn.

Is daar nog wat uitgekomen?

nog niet gedaan, ik was het helemaal vergeten. mijn antivirus staat nu af en het loopt terug perfect nu, dus ik denk dat de vraag opgelost is dan. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan