Computer start spontaan opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinnn

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2003
Berichten
12
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Mijn computer (amd 2000+, 256 mb, 80 gb) start zo nu en dan spontaan opnieuw op. Dit begon tijdens het spelen van (redelijk zware) spellen, maar nu ook wanneer ik gewoon muziek luister en internet ed.

Ik heb gescand op virussen, maar er is niets te vinden. De temperatuur van de cpu schommelt wat rond de 60. Is dit te hoog (de ventilator functioneert overigens wel), of kan de oorzaak ergens anders liggen? Daarnaast wordt bij iedere keer dat de computer wordt gestart de melding dat 'het systeem is hersteld van een ernstige fout' weergegeven.

Wie kan mij helpen met dit probleem?
 
Laatst bewerkt:
Doe het volgende:

Klik op Start, Configuratiescherm en dubbelklik op het pictogram Systeem. Kies voor het tabblad Geavanceerd enklik op de knop Instellingen in het groepsvak Opstart- en herstelinstellingen. In het vak Systeemfouten haal je het vinkje weg bij de optie De computer automatisch opnieuw opstarten. Klik twee maal op OK. Mocht er bij het afsluiten telkens een probleem optreden, dan zie je het nu eindelijk en kun je passende maatregelen treffen.

Greetz Patrick
 
is dit niet schadelijk voor de computer? Neem aan dat hij niet voor niets opnieuw opstart.. Als ik het cpugebruik in de gaten houdt, valt het op dat hij opnieuw opstart wanneer het gebruik relatief hoog is. Ik zal wat je voorstelde iig even proberen...
 
De pc start automatisch opnieuw op bij een foutmelding om irritatie en het blauwe scherm te voorkomen. Het is niet schadelijk om de foutmelding te kunnen zien. En bedoel je nou met 'als die opnieuw opstart' het cpu-gebruik tijdens het opnieuw opstarten, als de computer in de error zit of als windows opstart?
Als windows opstart is het logisch dat het cpu-gebruik hoog is, alles moet dan worden opgestart, dus geen zorgen. Als de computer in de error zit kan het zijn dat de cpu in een soort van 'loop' zit. Dan krijgt die inderdaad een hoog cpu-gebruik.
 
Zou het installeren van 356 mb extra geheugen het probleem oplossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan