computer start steeds opnieuw op om de 6 minuten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

markensamantha

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
wie kan mij helpen. als ik mijn computer opstart dan start hij vanzelf opnieuw op na een minuut of 6. ik heb echt geen id wat er aan de hand is.

ik heb er een tijd geleden wel een nieuwe videokaart ingedaan maar ik denk dat dat het niet kan zijn!

wie kan mij helpen..

alvast bedankt..

samantha

wij hebben trouwens 2 en half jaar geleden deze computer zelf in elkaar gezet en van een vriend van ons hebben we windows xp prof erop kunnen zetten. heeft dat er misschien iets mee te maken moet ik dat er misschien opnieuw opzetten of een upgrade programma misschien?

kan zijn dat de nieuwe videokaart meer vermogen gebruikt dan de oude voeding aankan.

ik denk dat dat het niet kan zijn want het is exact de zelfde als eerst. deze hadden wij vervangen omdat hij kapot was.. gelukkig nog garantie.. op de videokaart

ok

start/uitvoeren/eventvwr.msc -- controleren op foutmeldingen
hardware en bekabeling in de kast controleren en stofvrij maken (incl. voeding)
controleren of de ventilatoren draaien en blijven draaien.
download aida32 en controleer de temperaturen.

http://www.freedownloads.nl/aida32.htm

Ontstof de pc eens goed, want ik denk dat de pc gewoon te warm wordt, waardoor hij uitslaat.

ik heb dat allemaal gedaan geeft geen foutmeldingen, en hij is niet te warm en helemaal schoon. wat ik wel zag is dat ik geen service pack heb van windows xp en ik zag dat ik een update moest doen voor mijn moederbord- BIOS.. waar kan ik die vinden?

:rolleyes: geen service pack hmm schijn dan niet zo legaal window te wezen dan.
besten is wel een service pack voor beveiliging en bettere ondersteuning met de hartware.

ik heb geen id of het illegaal is ofzo. een kennis heeft het er op gezet. als ik dat doe en het blijkt dus een illegale te zijn gebeurd er dan wat?

Geen ondersteuning en geen updates.

Als je nog een student bent, kijken of je via school niet een goedkope Student Edition kunt aanschaffen.

Ciao ;)

Er gebeurt helemaal niets tenzij hij niet word geactiveerd word na 30 dagen (met SP 0 en 1 :confused: mijn SP2 geeft dat niet aan..)
behalve wat shorty zei

Mijn oude pc heeft ook opeens deze " 6 min herstart" probleem opeens
Ik had al een leuk blauw scherm op me andere schrijf en nu die herstart er bij op me andere is dat niet zo fijn..

Heb legaal windows (wat je onder legaal verstaat :rolleyes: )
Ik heb hem al 2x helemaal afgestoft
Er zit SP2 met alle updates op..

Laatst bewerkt:
Wanneer essentiële updates worden vastgesteld, downloadt Automatische updates deze updates op de achtergrond wanneer een verbinding met internet actief is. Nadat het downloaden is voltooid, wacht Automatische updates met de installatie van de updates tot het geplande tijdstip op de geplande dag. Op de geplande dag en tijd ontvangen alle lokale gebruikers het volgende bericht, waarin vanaf vijf minuten wordt afgeteld:
Windows is gereed om met het installeren van aanbevolen updates op deze computer te beginnen.

Wilt u dat Windows de updates nu installeert?

(Bij geen reactie wordt de computer binnen 5:00 minuten opnieuw opgestart)
Als u bent aangemeld als beheerder, kunt u na ontvangst van dit bericht op Ja klikken om de updates te installeren of op Nee klikken om ervoor te zorgen dat Automatische updates de updates op de volgende geplande dag en tijd installeert. Als u niet binnen vijf minuten actie onderneemt, worden de updates automatisch geïnstalleerd.

http://support.microsoft.com/kb/327838

misschien heeft dit er wat mee te maken ?

Hoi !

@Pete1: die mogelijkheid had ik overwogen, maar bij een wat minder legale XP-versie worden automatische update's meestal uitgezet.

@T.S.: Zoek even uit of je over een minder legale XP-installatie beschikt, dan zijn we er uit.
Er is altijd wel een oplossing.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan