Computer start super langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ismailz

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2013
Hallo iedereen,

Ik heb mijn computer sinds februari 2014 in elkaar laten zetten door een computerwinkel.
In het begin deed hij het super, maar ik merk dat het opstarten wel erg lang duurt (>5 minuten)
Met opstarten bedoel ik dan het moment van aanzetten tot het moment dat ik een programma kan starten, niet het moment dat ik mijn bureaublad zie.
Als mijn computer een tijdje aan heeft gestaan, dan is hij top en werkt gewoon prima
Ik heb bij msconfig al programmas uitgezet bij het opstarten die niet nodig zijn, maar die heeft geen effect gehad op de snelheid.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik begin dit wel erg zat te raken:shocked:

Bedankt,

Laatst bewerkt:
Bekijk allereerst wat er allemaal op de achtergrond draait. Doe voor de zekerheid ook eerst je computer goed scannen op virussen e.d. ;)

Dankjewel allemaal voor jullie reacties
Ik heb de stappen gevolgd die ik van jullie gekregen heb maar helaas, het heeft niet gewerkt.

Ik gebruik windows 7 Home Premium en de specs van mijn pc zijn:

intel core i5-4670k
nvidia gtx 660
8gb ram
Gygabyte GA-H81M-DS2 Moederbord

Ik begrijp niet hoe mijn pc met deze specs alsnog super langzaam opstart

Bedankt,

Vertel eens welke harde schijf je hierbij gebruikt en hoe oud deze al is.

Mijn harde schijf is WD Caviar Blue WD5000AAKX 500gb (SATA 6Gb/s, 16MB) en ik heb hem sinds 1 februari 2014

Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Het lag waarschijnlijk aan mijn HDD, want ik heb er vandaag een samsung 850 pro ssd in gezet als mijn main schijf en mijn HDD geformateerd en die gebruik ik nu als opslag.
Mijn computer start nu op in luttele secondes en ik ben er super blij mee.

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan