Computer start telkens opnieuw op!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
655
Allereerst:

Ik ben bekend met het Sasser virus, ik heb ook alle maatregelen genomen om het te voorkomen en meerdere malen gescand maar er wordt telkens geen virus gevonden. Ik heb Norton 2003 lopen helemaal bijgewerkt, ook niks gevonden.

Echter, de "symptonen" van het virus, het telkens opnieuw opstarten heb ik al een tijd. Eerst had in Windows XP Home geinstalleerd, daar had ik er heel veel last van. Die gaf als foutmelding telkens dat een programma genaamd "SmartVision" voor een serieuze fout zorgde. Microsoft bood een hulppagina aan waar een fix zou moeten staan, echter die is in het Chinees en totaal onleesbaar. Ik heb dit programma ook niet terug kunnen vinden op mijn computer.

Inmiddels heb ik Windows 2000 Professional geinstalleerd, maar heb nog steeds dezelfde problemen. Alleen bij XP gebeurde het vaker. Desalleniettemin gebeurd het nog steeds dus. Vlak voordat mijn computer uitvalt flits er heel snel een venstertje in beeld, korter dan een seconde dus helaas niet te lezen. Computer start daarna weer gewoon op (was bij XP nog weleens een probleem, daar moes ik het meerdere malen mee proberen), en ik kan weer verder. Omdat 2000 nog niet zo'n uitgebreide foutmelding heeft krijgt ik hier ook niks van te zien.

Weet iemand misschien wat er met mijn computer aan de hand is? Ik heb hem al een keer helemaal leeg gegooid, alle partities geformateerd en wel tig keer gescand op virussen. Alle Windows installaties zijn vers, met minimaal aantal programma's geinstalleerd. Problemen beginnen waarschijnlijk niet na het installeren van een specifiek programma.

Alvast heeeeeel erg bedankt!!

Jacco
 
Heb je al het vinkje weggehaald dat windows opnieuw moet opstarten?

Hopelijk krijg je dan een foutmelding en kan er meer over je probleem gevonden worden

Heb je wel alle updates van Microsoft geinstalleerd?
 
Geplaatst door m@rio
Heb je al het vinkje weggehaald dat windows opnieuw moet opstarten?

Hopelijk krijg je dan een foutmelding en kan er meer over je probleem gevonden worden

Heb je wel alle updates van Microsoft geinstalleerd?

Alle updates geinstalleerd, dat wel.

Waar kan ik dat vinkje vinden?
 
Geplaatst door plugintools
Waar kan ik dat vinkje vinden?
Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen> vinkje weghalen bij "Automatisch opnieuw opstarten".:)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash

Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen> vinkje weghalen bij "Automatisch opnieuw opstarten".:)

Ik denk dat dat mijn probleem wel oplost. Stom trouwens dat zoiets standaard aan staan, zie het nut er niet echt van in!

Dank jullie wel in ieder geval!
 
Ik zit helaas nog steeds met dit probleem...

Alleen is het nu zover dat ik de beruchte "Blue Screens" krijg, waarna ik dus niks meer kan.
Het vinkje is inmiddels uit, en als ik opnieuw opstart krijg ik het blauwe meestal meteen nadat de computer volledig is opgestart. Alleen als ik net op tijd op de knop van "Computer opnieuw opstarten" druk gaat het goed en krijg ik na dat opstarten het foutmeldings rapport (waarna er dus weer doorverwezen wordt naar NEC SmartVision).

Dit probleem had ik met een vorige Windows XP installatie op dezelfde computer ook, het komt nu dus weer terug :(

Weet iemand raad?

Jacco
 
Installeer de drivers van de videokaart eens opnieuw, want "NEC SmartVision" is je videokaart neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan