computer start well, maar systeem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

l4atjuh

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Berichten
8
ha mensen,

sinds een maandje doet mijn computer heel vreemd. Ik start hem gewoon op, en alles gaat wel aan, maar het systeem niet vreemd genoeg.

even het proces waar ik doorheen ga:

scherm staat al aan als ik de computer start
ventilator gaat aan, er zijn een paar piepjes te horen

en daar houdt het op:shocked: . Meestal als ik de computer herhaaldelijk start (wat soms tot een uur kan oplopen...) wil het systeem zelf uiteindelijk wel aangaan, maar ik ben me er vol van bewust dat het voor geen meter goed kan zijn voor de computer zelf.

iemand zei me dat het misschien aan het moederbord kan liggen, maar aangezien ik meer weet van het systeem van een computer zelf dan alle technische ins en outs van het apparaat, dus ....wie kan mij helpen?? ik ben ten einde raad zo'n beetje


groetjes,
Elvira
 
Laatst bewerkt:
Kun je ook aan geven hoeveel piepjes hij aan geeft en wat voor bios er in zit want dat duid op een foutcode.

Kijk even op DEZE site wat die code inhoud.
 
er zijn een paar piepjes te horen

ik denk dat DAT de sleutelwoorden zijn. Hoeveel piepjes exact en in welke frequentie: kort kort kort of kort lang lang......... anders. En dan ook nog van belang: welk bios heeft de pc? (merk)
 
er zit een AMIBIOS in. Na een tijdje zoeken gevonden (zoals ik al zei, ik ben zeer a-technisch *zucht*)

hij piept 1 x (heb het voor de zekerheid nagekeken) kort.

enig idee? :)
 
zo'n vermoeden had ik helaas al, omdat hij dat al doet sinds ik em heb (wat al bijna zo'n 8 jaar is zolangzamerhand). Maarja, dan nog...
 
Vele oorzaken kunnen aan het probleem ten grondslag liggen. M.i. twee van de meest voorkomende zijn: een harddisk die langzaam stervende is en wat mij betreft met stip op nummer 1: een voeding die terminaal is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan