Computer startte vanzelf op

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Ik was vanmorgen aan het computeren opeens ging de computer uit en startte vanzelf op. Het duurde erg lang voor die was opgestart en toen kreeg ik de melding dat de computer een ernstige fout had hersteld. De codes die ik doorkreeg waren:
BCCode : 1000008e
BCP1 : C0000005
BCP2 : F93EB989
BCP3 : F5A22724
BCP4 : 00000000
OSVer : 5_1_2600
SP : 2_0
Product : 256_1

Ik had op verzenden gerdrukt voor microsoft en die zeiden dat het in de media audio driver lag. Wat betekent dit?

Dit probleem is veroorzaakt door C-Media Audio Driver (cmaudio.sys). C-Media Audio Driver (cmaudio.sys) wordt door diverse bedrijven geleverd.
 
dat zijn je geluids drivers,je kan proberen die opnieuw te installeren
 
Waar vind ik die en hoe weet ik welke geluidsdrivers ik heb?
 
Ja, ik heb wel CD's gekregen, maar had al vanaf het allereerste begin problemen met Nero. Ik heb er een andere versie op geïnstalleerd, zonder resultaat. Mijn CD's blijven de hele tijd vastlopen. Kost me handenvol CD's. En de CD-RW's werken bij ons niet overal, alleen op de computer of in de auto. :evil:
 
Everest heb ik al op de comp staan en daar komt het volgende tevoorschijn: windows audio en PCI / PnP audio. Om welke gaat het?
 
ik bedoel met cd's wel waar wat op staat he dus software en geen lege cd's
 
Computer start vanzelf op

Hi Drive!

Start je computer opnieuw op, ga naar je bios-setting Meestal DEL of F2. Kijk naar Wakeup-lan en schakel deze uit. Meestal is het dan opgelost . . .

broeder2dekker:
 
Ik was vanmorgen aan het computeren opeens ging de computer uit en startte vanzelf op. Het duurde erg lang voor die was opgestart en toen kreeg ik de melding dat de computer een ernstige fout had hersteld. De codes die ik doorkreeg waren:
BCCode : 1000008e
BCP1 : C0000005
BCP2 : F93EB989
BCP3 : F5A22724
BCP4 : 00000000
OSVer : 5_1_2600
SP : 2_0
Product : 256_1

Ik had op verzenden gerdrukt voor microsoft en die zeiden dat het in de media audio driver lag. Wat betekent dit?

Dit probleem is veroorzaakt door C-Media Audio Driver (cmaudio.sys). C-Media Audio Driver (cmaudio.sys) wordt door diverse bedrijven geleverd.


Ik ken het programma everest niet, misschien werkt het heel goed, maar ik gebruik voor de identificatie van chipsets altijd het (wat oudere) UDI. (Unknown device identifier). Ik denk dat de werking op hetzelfde neerkomt. UDI laat zien welke chipset je audio driver gebruikt zodat je ook weet welke je nodig hebt.

Waarschijnlijk ga je hier uitkomen ;) http://www.cmedia.com.tw/?q=en/driver
Maar voordat je een driver gaat installeren MOET je eerst zeker weten of het de goeie is. Dit om problemen te voorkomen.

Succes

Edit: Typos
 
Hi Drive!

Start je computer opnieuw op, ga naar je bios-setting Meestal DEL of F2. Kijk naar Wakeup-lan en schakel deze uit. Meestal is het dan opgelost . . .

broeder2dekker:


1) Wat bedoel je met bios setting?
2) Wat is wakeup-ian?
 
Fanthom opstarten

Vraag 1. Wat is de BIOS setting?

BIOS (Basic Input And Output System) includes the CMOS SETUP utility which allows user to configure required settings or to activate/deactivate certain system features. It will save it in the CMOS SRAM of the mother board.

Meestal in het menu: ADVANCED BIOS FEATURES staat ergens

First/Second/Third Boot Device

>>LAN (Local Erea Network) deze dient te zijn uitgeschakeld

Vraag 2.

Bij: Integrated Peripherals

AC97 Audio: Disable als je een 2e geluidskaart hebt. Anders Enable
Onboard LAN Boot ROM: Disable

Voor de rest: Download SiSoft Sandra lite (gratis)

broeder2dekker
 
Ik heb het zelfde probleem als ik wave-pad(geluidsprogramma) open.
Eerst begint het geluid heel langzaam te spelen, steeds langzamer, (ook in de WMP)
En dan vliegt de bios voorbij, en restart die.:confused: Ja en het is een c-media, onboard geluidskaart:rolleyes:
Met ongeveer de zelfde foutmelding als "drive".
Alleen ben ik er niet serieus op in gegaan. Want verder werkt alles tot nu toe nog wel goed, als ik geen gekke dingen doe;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan