Computer stopt ermee, na een half uurtje (hij zoemt erg!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christine_1965

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Mijn Computer zoemt hard, wordt erg warm aan de achterkant en gaat dan uit, kan de muis niet meer bewegen, raar beeldvorming en slaat dan helemaal vast ( soms komt er "over range" op het beeldscherm te staan,

Moet dan vaak wachten tot hij weer iets kouder is, en dan weer opnieuw opstarten dan gebeurd hetzelfde weer.

Kan iemand mij helpen??

Kijk even of de fans van de cpu en videokaart niet onder het stof zitten en of ze nog wel draaien

Aan de binnen kant in de kast alles eens goed schoon maken Ventilater en koel blok van Processor bijvoorbeeld

Owh das een snel antwoord...
Ik zal de pc morgen meteen losschroeven...

Groetjes Christine:thumb:

Christine_1965 zei:
Owh das een snel antwoord...
Ik zal de pc morgen meteen losschroeven...

Groetjes Christine:thumb:

Ok, maar vorzichtig, moest het zijn dat er veel stof in zit( wat normaal is) zeker NIET stofzuigen, maar met een haardroger, op koude stand, en een fijn borsteltje alles zuiver maken.

Hoi,

Even een vraag over dat stofzuigen

Ik gebruik altijd een stofzuiger om de PC schoon te maken, dat werkt prima. Ik heb al vaker gelezen om niet te gaan stofzuigen. Waarom niet? (Ik gebruik altijd een plastic mondstuk.)

Laatst bewerkt:
Je kan beter een haardroger gebruiken om het stof weg te blazen. Dan natuurlijk wel op de koude stand.

Laatst bewerkt:
helaas lukt het nog niet....alles schoongemaakt enz...het zoemen is nu over... maar beeld gaat na enige tijd toch vastzitten ...vreemd :(

mavaros zei:
Ik gebruik altijd een stofzuiger om de PC schoon te maken, dat werkt prima. Ik heb al vaker gelezen om niet te gaan stofzuigen. Waarom niet? (Ik gebruik altijd een plastic mondstuk.)
Door het zuigen kan er statische electriciteit opgewekt worden. Hier kan de computer hardware slecht tegen. Ik maak altijd de pc met een schone verfkwast schoon en gebruik de stofzuiger om het dwarrelde stof weg te halen. Hou de stofzuiger mond dus ver van de hardware vandaan.
Alleen de fan openingen en de openingen in de voeding zuig ik wel direct uit, maar op de langzaamste stand.

@Christine_1965,
Welkom op Helpmij.:)

Draait de fan van de videokaart wel als de pc aan staat?

Laatst bewerkt:
Fan van videokaart?? sry maar dit zegt mij niks....
Op mijn beeldscherm komt nu na enige tijd te staan, 'over range' en dan 'no video' en dan doet hij niets meer....
alvast bedankt voor jullie antwoord.

groetjes Christine

Fan=ventilator.:)

In de kast zit een videokaart, hierop zit een fan. Als deze niet draati kan de computer vastlopen/uitvallen. Je kunt de kaart makkelijk herkennen, omdat je monitor erop aan is gesloten. De fan zit aan de onderkant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan